Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RPM2P Podnikový management - Tahák

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (16.05 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

14 principů:specializace,autorita,disciplína,jednota přikazování,jednota vedení,Podřízenost osobních zájmů,odměnování, centralizace,akalární řetěz,pořádek,Držení personálu,iniciativa,morálka kolektivuMaxWEBER:přesné rozdělení profesio.aktivit,kvalifikované obasazení;hierarchie autorit; Systém rolí a pravidel, striktní oddělení soukromého života,dokumentování rozhodnutíA postupů McGregor: reorie X(odpor k práci) a Y(potřeba pracovat), studium prac.skupin Herzberg-teorie pracovní spokojenosti (dvoufaktorová) SHEIN-typologie člověka v organi.,Teorie pracovní smlouvy; Blake a Mount: manažerská mřížka-hodnocení stylu řízení/vedení(2 dimenze-pozornost věnovaná lidem a výrobě) PROCES: ISO9000 soubor vzájemně souvisejícího nebo vzájemně se ovliv.činností, které přeměnují vstupy na vystupy Systém managementu: pro stanovení politiky a cílů a k dosažení těchto cílů (obsahuje:orga.strukturu,postupy,proce., Zdroje) TYPY Procesů: Iso odpovědnost vedení,management zdrojů,realizace produktu,měření analýza a zlepšování; Typy a charakteristika procesu: Hlavní procesy(marketing,prodej,vývoj,výroba,distribuce,servis)Řídicí(strategické, Taktické a operativní plánování,rozpočtování,řízení zdrojů,personální řízení) Podpůrné(školení,péče,úklid,údržba, Nákup,doprava,péče OHW a SW,řízení dokumentu,vývoj vlast IS) 3 procesy pro dlouhodob.úspěš: 1úTvorba a naplnování strategie 2)Procesní řízení změn-chrání před překvapením)3)Proces strategického řízení lidských zdrojů(lidské zdroje jsou konkurenční výhodou) 8 principů manage.jakosti: 1)zaměř.na zákazníka 2)vedení 3)zapojení pracovníků 4)procesní přístup 5)systémovýPřístup k managementu 6)Kontinuální zlepšování 7)rozhodonání na základě informací 8)budování vzáj.výhod.vztahů Role času a měřítka: předstižná měřítka/dopředná-díáme do bunoucnosti a plánujeme (co by měla orga a jednotli.

Každý den dělat,aby byl v budoucnu dosažen nějaký cíl) -CSFS-kritické fakt.úspěchu 3)zpožděná/zpětná – jak si Orga či jednot vedl při dosahování cílů(dosažený obrat při realiz zakázek, musí být malá čas vzdálenost) -KPIs-klíčová výkonností měřítka METRIKY ZÁKAZNÍCI:spokojenost zákaz,tržní podíl,úspěšnost nabí.řízení,objem

Nových projektů,PPM,úspěšnost vzorkování,náklady na prezentaci,reklamace,tržby,marže,věrnost zakaz, včasnost Dodání(dppm),doba reakce na reklamace,ziskovost zakázky,obrat,obrátka zásob,náklady na zamítnuté díly…. METRIKY REALIZACNÍ PROcesy: obrátka skladových zásob,produktivita,koef využ.strojů,včasné dodávky,náklady na Opravu strojů,ZMETKOVITOST,index hodno dodavatele,obrátka RV,doba procesu, prostoje,poruchovost, plnění plánu…5 hlav.procesů pod kontrolou: Získání zákazníka;Návrh a vývoj;Příprava výroby; Realizace; Expedice Efektivitu a účinnost procesů měříme? Náklady, Objem produkce, Rychlost, Jakost, Spokojenost zákaz ISO9001 Jakost: celkový souhr znaků produktů nebo služby, které ovlivňují schopnost uspokojovat stanovené a Předpokládané potřeby-zákaznický management. SYSTÉM MANAGEMENTU KVALITY: Všeobecné požadavky na QMS: i identifikovat procesy Potřebné pro QMS, určovat posloupnost a působení procesů, kriteria a metoy řízení procesů, dostupnost zdrojů A informací pro jejich fungování,monitorovat meřit a analyzovat procesy,opatření pro neustále zlepšování ; QMS nesleduje meření produktů. Dokumentace a záznamy: účelem je vyjádření politiky jakosti a popsání systému Managementu jakosti, je důležitá pro dosahování jakosti procesu a produktu, zlepšování,poskytování vhodného Výcviku a školení,hodnocení efektivnosti. Typy dokumntu: příručka jakosti,směrnice(jak se provásí procesy),Postupy(jak se provádějí jednot.činnosti), Záznamy:info o provedených činnostech a výsledcích, jak se co udělalo Řízení dokumentů: proces zajištující že správné a platné dokumenty jsou na správném místě k dispozici. Řízení záznámů: proces zatřídění,uchodnání, ochrany a vypořádání záznamů. K čemu slouží dokumentace: stanovení a sledování význam.znaků procesu, měření a audit procesu, přezkoumání a zlepšení NORMA ISO rozeznává 3 druhy zdrojů: lidské-stanovit úrovně kvalifikace,školení,testace efektivnosti školení Infrastruktura-budovy, vybavení, zařízení,stroje-musí být definována míra potřeb; Pracovní prostředí:kombinace

Témata, do kterých materiál patří