Teorie oše- otázka 6
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- snaha organizace se neustále zlepšovat a zamezit plýtvání
- nejlepší uspokojení potřeb zákazníka bez ohledu na to jak
- 5 hlavních přístupů: stanovení skutečné hodnoty, identifikace toku hodnot,
vytvoření plynulých procesů, vytvoření systémů řízených
potřebou, neustálá snaha o dokonalost
Systém 5S
- sada principů pro vytváření a udržení organizovaného, čistého a vysoce
výkonného pracoviště
- cílem je zlepšit pracovní prostředí
- přístup na zvýšení samostatnosti zaměstnanců, týmovou práci a vedení lidí
- aby bylo dosaženo maximální možné úrovně poskytované kvality zdravotní
péče je třeba specifický přístup a implementace manažerských nástrojů
- vznikly 3 kategorie modelů zaměřených na kvalitu:
Systémové modely kvality:
Modely systémů řízení kvality (ISO)
Modely akreditačních standardů (JCAHO, SAK)
Modely excelence – světové ceny za kvalitu (Baldrige, Six sigma)
Standard
- je dohodnutá norma
- standard ošetřovatelské péče je dohodnutá profesní norma kvality vymezující
minimální úroveň péče, která má být poskytnuta
- standardy dělíme na centrální( zákonné a podzákonné normy) a lokální
- zaměřené mohou být na strukturu, na proces nebo na výsledek
- obsahují zaměření, míru závaznosti, cíl a kritéria
- metodou hodnocení je audit
Audit
- kontrola prosazování změn a udržování kvality a bezpečí péče
- zpětná vazba
- plánovaná a dokumentovaná činnost
- interní a externí
- auditní činnost se řídí normou ČSN EN ISO 19011
Fáze: plánování a příprava, provádění, hodnocení zjištěných informací a
výsledků, stanovení nápravných požadavků a preventivních opatření,
uzavření auditu
ošetřovatelský audit- systematické hodnocení ošetřovatelské praxe s cílem
zlepšit kvalitu péče