Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Teorie oše- otázka 6

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (20.75 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

princip výběru a organizace vzdělávacího obsahu- potřeby účastníků

princip řízení procesu učení- psychologické zákonitosti učení a specifika
dospělých

c) Kvalita zdravotní péče- hodnocení, indikátory. Program kontinuálního
zlepšování kvality, systémy řízení kvality ve zdravotnictví. Standard, audit

- kvalita je úroveň dokonalosti, shoda s požadavky

- kvalita zdravotní péče se řídí těmito pravidly: splnění určitých požadavků,
požadavky určuje pacient, nároky na zdravotní péči se neustále zvyšují

- na kvalitu péče lze nahlížet třemi pohledy:

  • z pohledu zdravotníků- léčba, péče, spolupráce v týmu, vyhodnocování
    stavu N

  • z pohledu pacienta- spokojenost, respekt, úcta, empatie

  • z pohledu výstupu- zlepšení zdravotního stavu nebo kvality života
    nemocného

Motivy pro zvyšování kvality:

uspokojení požadavků akreditačních standardů, udržení počtu pacientů, uspět mezi konkurencí, získat odborný personál, dobrá pověst

Faktory ovlivňující kvalitu:

kulturní a sociální prostředí, ekonomika, systém vzdělávání a odměňování, legislativa

Kritéria pro hodnocení:

dekubity, nozokomiální infekce, průměrná doba hospitalizace, komplikace zavádění a používání centrálního žilního katetru

- hodnocení kvality zdravotní péče je stanoveno zákonem 372/2011 Sb

- obecné cíle: trvalé zvyšování kvality a bezpečnosti zdravotních služeb, posílení
důvěry veřejnosti v poskytovatele zdravotních služeb, zlepšení
systému řízení ve zdravotnictví

- systém hodnocení kvality podle 3 kritérií: Donabedian

  • struktura: vedení, zdroje, pracovníci, organizace péče, vybavení

  • proces: marketing, informační struktura, styk lékaře s pacientem, léčebné
    postupy a metody

  • výsledek: analýza, spokojenost pacienta, zlepšování služby

Program kontinuálního zvyšování kvality:

- hodnocení kvality je relativní pojem, lze ji neustále zvyšovat- snaha a
iniciativa vedoucí ke zlepšování a řízení kvality= kontinuální zvyšování

- k trvalému zvyšování se používá manažerský nástroj zvaný Demingův cyklus

PLÁNUJ, DĚLEJ, JEDNEJ, KONTROLUJ

7 základních aspektů vyhodnocování kvality péče:

  • dostupnost, kvalita, kontinuita, dosažitelnost, úspěšnost, účinnost, přijatelnost

Řízení kvality: základní prvky

  • stanovení kvalitativních požadavků

  • určení standardu jakosti

  • vytvoření programu sledování jakosti

  • vytvoření zodpovědného postoje k jakosti

  • vybudování informačního systému kvality

- v řízení kvality dochází k bouřlivému rozvoji nových metodik a prohlubování
zavedených postupů

Metody řízení:

TQM- total quality management

- komplexní metoda, která klade důraz na řízení kvality ve všech dimenzích
života organizace

- založený na zapojení všech členů

- zahrnuje marketing, vedení, inovace, strategie, uspokojení zájmových skupin

Lean management

- druh filosofie, kterou musí organizace přijmout

Témata, do kterých materiál patří