PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o
dokumentace kompetencí, s nimiž kandidát disponuje – pomoc průvodce
o
doklady z formálního i neformálního vzdělávání, ukázky práce atp.
Hodnocení kompetencí
o
hodnocení kompetencí obsažených v dílčích kvalifikacích NSK
o
kandidát není aktivně zapojen
Uznání
o
založeno na zkoušce (písemná, praktická), ne/získá certifikát o dílčí kvalifikaci
Práce s průvodcem (v ČR není)
o
motivace k dalšímu vzdělávání
METODY:
Portfolio - vytvářeno ve fázi identifikace a dokumentace, prokázání všech
kompetencí, kterými kandidát disponuje (př. textové, zvukové, video)
Pozorování - ve fázi hodnocení
Rozhovor - doplněk ve fázi hodnocení
PROCES UZNÁVÁNÍ VÝSLEDKŮ PŘEDCHOZÍHO UČENÍ V ČR
Zákon o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání Zákon 179/2006 Sb. upravuje, tj. je jeho předmětem následující:
a) systém ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání,
b) kvalifikace,
c) kvalifikační standardy profesní kvalifikace,
d) hodnotící standardy profesní kvalifikace,
e) Národní soustavu kvalifikací,
f) pravidla udělování, prodlužování platnosti a odnímání autorizace k ověřování
výsledků dalšího vzdělávání,
g) práva a povinnosti účastníků dalšího vzdělávání,
h) působnost orgánů vykonávajících státní správu v oblasti ověřování a uznávání
výsledků dalšího vzdělávání
70
32 ISCED mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání, smysl, úrovně vzdělání,
příklady vzdělávacích institucí, resp. vzdělávacích programů
ISCED = Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání byla vypracována a vydána UNESCO v
roce 1976, aby sloužila jako nástroj vhodný pro shromažďování, zpracování a zpřístupňování
vzdělávacích statistik, jak v jednotlivých zemích, tak v mezinárodním měřítku.