PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Úrovně úplných profesních kvalifikací odpovídají stupňům vzdělání definovaným
školským zákonem;
NSK musí umožňovat propojení úplných profesních kvalifikací s profesními
kvalifikacemi. Stupně vzdělání jsou však definované jen pro počáteční vzdělání, a
proto je nutné mít k dispozici univerzální stupnici úrovní umožňující zařazení všech
úplných profesních i profesních kvalifikací a tím i vytvoření společného rámce pro
počáteční a další vzdělání;
univerzální stupnicí je tedy evropský rámec kvalifikací (EQF), který zahrnuje 8 úrovní,
které jsou definované prostřednictvím výsledku učení;
NSK umožňuje určení vztahu mezi českými kvalifikacemi a úrovněmi evropského
kvalifikačního rámce (EQF);
Kvalifikační standardy = strukturované popisy požadavků na příslušnou kvalifikaci
Hodnotící standardy = soubory kritérií a postupů pro ověřování požadavků na kvalifikaci
69
31 Proces uznávání výsledků předchozího učení jako významný mechanismus realizace
konceptu celoživotního učení
UZNÁNÍ VÝSLEDKŮ PŘEDCHOZÍHO UČENÍ
mechanismus, který umožňuje propojování výsledků učení dosažených v různém čase
nebo prostředí
umožňuje ověřit a zhodnotit kompetence, znalosti a dovednosti získané ve škole,
kurzech, na pracovišti, na základě životních zkušeností atd.
PROCES UZNÁVÁNÍ VÝSLEDKŮ PŘEDCHOZÍHO UČENÍ (POMOCÍ NSK)
Identifikace (v ČR není v legislativě)
o
identifikace výsledků učení – pomoc průvodce
Dokumentace (v ČR není v legislativě)