Vypracovane-otazky-emm ke ZK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Vliv vyčerpání jednotlivých časových zásob na činnosti v modelu CPM
Optimální propojení míst - algoritmus
Model 1 stupňové dopravní úlohy
Máme nalézt minimum lineární funkce
Str. 80 skripta
Jak vypadá kanonická soustava a jak ji můžeme získat
Zavádí se pomocné proměnné, přidávají se do omezujících podmínek, které byly původně požadavkové, nebo určené
U kapacitních podmínek není potřeba
Označovány symbolem p a číslem omezující podmínky, do které byli vloženy
Co je kritická doba a kritická cesta
Kritická cesta – orientovaná cesta v síti vedoucí od počátečního ke koncovému uzlu, která je tvořena kritickými činnostmi a určuje nejkratší možnou dobu potřebnou k realizaci celého projektu. Jde o nejdelší cestu v síti.
Symetrická dualita
Vztah mezi 2 modely LP, u nichž všechny omezující podmínky jsou nerovnosti stejného typu
Nesymetrická dualita
Vztah mezi 2 modely LP, u nichž v jednom modelu jsou všechny omezující podmínky rovnice a ve druhém nerovnice stejného typu
Co je to nevyvážená dopravní úloha a jak ji odstraním
Když se kapacita dodavatelů nerovná možnostem spotřebitelů
Přidat fiktivního spotřebitele, nebo dodavatele pro vyrovnání
Postup systémového programování
Matematický model 2 stupňové dopravní úlohy
Vektorový zápis LP
Str. 9 – lineární programování 1
Omezující podmínky lze zapsat pomocí vektorů
Degenerace dopravní úlohy a jak se odstraňuje, jak vzniká
Má-li dopravní úloha méně než m+n-1 obsazených polí jedná se o řešení degenerované
K degeneraci dochází při hledání výchozího řešení nebo v průběhu výpočtu při přechodu na nové řešení, působí problémy při dalších výpočtech
Formálně ji odstraníme doplněním počtu obsazených polí na počet n+m-1
K doplnění používáme symbolickou hodnotu Є. Které z hlediska praxe nemá význam a které umístíme do některých volných polí tak, aby vzniklé řešení bylo základní, negenerované
Typy časových rezerv + jejich vliv na kritickou cestu
- Interferenční ( kritická ) rezerva – pomocí ní snadno stanovit průběh kritické cesty, kritická cesta prochází uzly s nulovou interferenční rezervou
- Celková časová rezerva – největší, představuje časový úsek, o který lze zpozdit činnost, aniž by došlo ke zpoždění termínu ukončení projektu. Kritická činnost má vždy nulovou celkovou rezervu
- Volná časová rezerva – časový úsek, o který lze činnost, aniž by došlo k narušení nejdříve možného počátku následující činnosti
- Nezávislá časová rezerva – nejmenší ( i záporná hodnota), doba, o kterou lze zpozdit činnost oproti nejpozději možné realizaci jejího výchozího uzlu
- Zvláštní ( závislá ) časová rezerva – rezerva, jejíž využití může snížit celkovou a volnou časovou rezervu následujících činností, ale nemá vliv na činnosti předcházející