Vypracovane-otazky-emm ke ZK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Neinteligentní hráč = hráč, který není zainteresován na výsledku hry
Používá se pro něj označení příroda
Modelem hry s neinteligentními hráči, přírodou je rozhodovací model
Důležitými prvky alternativy rozhodnutí, stavy okolností a výplaty
Výplatou je nejčastěji ekonomický efekt
Prvky jsou uspořádány v matici, která se nazývá výplatní matice, nebo rozhodovací tabulka
Alternativní řešení
Další optimální řešení
Optimální řešení = to, co hledáme, musí být přípustné, kritérium v něm nabývá minimální nebo maximální hodnoty
Vážený součet
Vyjadřuje kardinální informace, kriteriální matici Y a vektor vah kritérií
Konstruuje celkové hodnocení pro každou variantu
Lze ji použít pro hledání jedné nejvýhodnější varianty, nebo pro uspořádání variant od nejlepšího k nejhoršímu
Je speciálním případem metody užitku – vychází z principu maximalizace užitku
Von Neumannova věta
Každá maticová má řešení v oboru smíšených strategií
Jinými slovy: každá matice je řešitelná
Nemá ji sedlový bod, optimální strategie musí být z oboru smíšených strategií
Klíčový prvek
v simplexové metodě, v Jordanově eliminační metodě
zaměňujeme přes něj jednu proměnnou za druhou
Kendelova klasifikace
3 místná klasifikace modelů hromadné obsluhy
Obecně se používá posloupnost 6 symbolů: A/B/C/D/E/F
Každý symbol má význam a význam může obsahovat další informace
Cílem teorie hromadné obsluhy je poznání zákonitostí, podle kterých systém funguje
Omezující podmínky
Kapacitní omezení
Kde složky představují určitý disponibilní výrobní zdroj, který nejde překročit
Požadavková ( garanční ) omezení
Kde složky vyjadřují požadavek na výrobu určitého minimálního množství
Omezení ve formě nerovnic
Vyžaduje přesné splnění požadavku
Bilanční podmínka