MPI_DS_P_03
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
spektrální složení dopadajícího světla a směr jeho dopadu
směr pohledu pozorovatele
vlastnosti povrchu
vlastnosti pozorovatele (kvalita zraku, přizpůsobení okolnímu
světlu, apod.)
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Barevný model RGB
29
Barevný model RGB neboli červená-zelená-modrá
(Red Green Blue)
aditivní způsob míchání barev používaný ve všech monitorech a
projektorech (jde o míchání vyzařovaného světla), tudíž nepotřebuje
vnější světlo (monitor zobrazuje i v naprosté tmě)
RGB
je barevný model, ve kterém je smícháno společně červené,
zelené a modré světlo různými cestami k reprodukci obsáhlého pole
barev
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
Všechny tři základní
barvy:
nejnižší intenzita
=> černá
nejvyšší intenzita
=> bílá
stejná intezita
=> šedá
© David Buchtela
Barevný model RGB
30
Každá barva je udána mohutností tří základních barev,
mohutnost se udává
v procentech
(dekadický způsob), např. (80%, 80%, 20%)
podle použité barevné hloubky jako určitý počet bitů vyhrazených pro barevnou komponentu
pro 8 bitů na komponentu je rozsah hodnot 0 – 255, pro 16 bitů na
komponentu je rozsah hodnot 0
– 65535
řetězcem šestnáctkových (hexadecimálních) cifer, kde
každé základní barvě odpovídá vždy dvojice cifer v
šestnáctkové soustavě
Např. řetězec "FFFF00„ znamená intenzitu červené FF (tj. 255),
zelené FF (tj. 255) a modré 00 (tj. 0) -> výsledná barva je žlutá
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Barevný model RGB
31
27.2.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Použití modelu RGB
32
Model RGB se používá u zařízení založených na
vyzařování světla, např. u obrazovek, monitorů, projektorů,
…