Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MPI_DS_P_03

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.91 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

spektrální složení dopadajícího světla a směr jeho dopadu  

směr pohledu pozorovatele  

vlastnosti povrchu  

vlastnosti pozorovatele (kvalita zraku, přizpůsobení okolnímu 
světlu, apod.) 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

Barevný model RGB 

29 

Barevný model RGB neboli červená-zelená-modrá  
(Red Green Blue) 

aditivní způsob míchání barev používaný ve všech monitorech a 

projektorech (jde o míchání vyzařovaného světla), tudíž nepotřebuje 

vnější světlo (monitor zobrazuje i v naprosté tmě)  

RGB

je barevný model, ve kterém je smícháno společně červené, 

zelené a modré světlo různými cestami k reprodukci obsáhlého pole 
barev 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

Všechny tři základní 

barvy: 

nejnižší intenzita  

=> černá 

nejvyšší intenzita  

=> bílá 

stejná intezita  

=> šedá 

© David Buchtela 

Barevný model RGB 

30 

Každá barva je udána mohutností tří základních barev
mohutnost se udává  

v procentech 

(dekadický způsob), např. (80%, 80%, 20%) 

podle použité barevné hloubky jako určitý počet bitů vyhrazených pro barevnou komponentu 

pro 8 bitů na komponentu je rozsah hodnot 0 – 255, pro 16 bitů na 
komponentu je rozsah hodnot 0 

– 65535 

řetězcem šestnáctkových (hexadecimálních) cifer, kde 
každé základní barvě odpovídá vždy dvojice cifer v 
šestnáctkové soustavě 

Např. řetězec "FFFF00„ znamená intenzitu červené FF (tj. 255), 
zelené FF (tj. 255) a modré 00 (tj. 0) -> výsledná barva je žlutá 
 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

Barevný model RGB 

31 

27.2.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

Použití modelu RGB 

32 

Model RGB se používá u zařízení založených na 
vyzařování světla, např. u obrazovek, monitorů, projektorů, 
… 

Témata, do kterých materiál patří