MPI_DS_P_12
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
16
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
DMS, CMS
Znalostní
báze
Tvorba
znalostí
Znalostní
aplikace
Zachytávání
znalostí
Přístup ke
znalostem
Pořízení
znalostí
Sdílení
znalostí
Přenos
znalostí
Znalosti na
Internetu
© David Buchtela
Rozhodování na základě znalostí
17
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
Zkušenosti
Data
Informace
Znalosti
Rozhodování
Vzdělání
© David Buchtela
Reprezentace znalostí – vybrané metody
18
IF-
THEN pravidla (produkční pravidla)
Produkční pravidla mají tvar IF situace S THEN akce A
Aplikování produkčního pravidla znamená:
"Nastala-li situace S, vykonej akci A"
Produkční systém tedy pracuje v cyklu
rozpoznání situace
vykonání akce
Příklad:
IF
systolický tlak větší než 140 THEN systolický tlak je vysoký
IF
systolický tlak je vysoký THEN rizikový pacient
IF
cholesterol je vysoký THEN rizikový pacient
IF
diastolický tlak je nízký AND cholesterol je nízký THEN
nerizikový pacient
IF
rizikový pacient THEN zahájit léčbu
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
Reprezentace znalostí – vybrané metody
19
GLIKREM
(GuideLine Knowledge
Representation Model)
reprezentace znalostí
formou orientovaného
grafu
formalizace textových
doporučených postupů
vydávaných experty z
řady oborů lidské
činnosti (např. medicíny)
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
GLIKREM - použití
20
2.4.2013
Moderní prostředky informatiky
© David Buchtela
E-learning a management znalostí
21
E-learning
lze chápat podle řady definic jako:
jakékoliv využívání elektronických materiálních a didaktických
prostředků k efektivnímu dosažení vzdělávacího cíle s tím, že je
realizován zejména prostřednictvím počítačových sítí (Internetu)
vzdělávací proces, využívající informační a komunikační