Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MPI_DS_P_12

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

16 

2.4.2013 

Moderní prostředky informatiky 

DMS, CMS 

Znalostní 

báze 

Tvorba 

znalostí 

Znalostní 

aplikace 

Zachytávání 

znalostí 

Přístup ke 
znalostem 

Pořízení 

znalostí 

Sdílení 

znalostí 

Přenos 

znalostí 

Znalosti na 

Internetu 

© David Buchtela 

Rozhodování na základě znalostí 

17 

2.4.2013 

Moderní prostředky informatiky 

Zkušenosti 

Data 

Informace 

Znalosti 

Rozhodování 

Vzdělání 

© David Buchtela 

Reprezentace znalostí – vybrané metody 

18 

IF-

THEN pravidla (produkční pravidla) 

Produkční pravidla mají tvar IF situace S THEN akce A 

Aplikování produkčního pravidla znamená:  

"Nastala-li situace S, vykonej akci A"  

Produkční systém tedy pracuje v cyklu  
 

rozpoznání situace 

 vykonání akce 

Příklad: 

IF 

systolický tlak větší než 140 THEN systolický tlak je vysoký 

IF 

systolický tlak je vysoký THEN rizikový pacient 

IF 

cholesterol je vysoký THEN rizikový pacient 

IF 

diastolický tlak je nízký AND cholesterol je nízký THEN 

nerizikový pacient 

IF 

rizikový pacient THEN zahájit léčbu 

2.4.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

Reprezentace znalostí – vybrané metody 

19 

GLIKREM  
(GuideLine Knowledge 
Representation Model) 

reprezentace znalostí 
formou orientovaného 
grafu 

formalizace textových 
doporučených postupů 
vydávaných experty z 
řady oborů lidské 
činnosti (např. medicíny) 

2.4.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

GLIKREM - použití 

20 

2.4.2013 

Moderní prostředky informatiky 

© David Buchtela 

E-learning a management znalostí 

21 

 E-learning 

lze chápat podle řady definic jako: 

jakékoliv využívání elektronických materiálních a didaktických 

prostředků k efektivnímu dosažení vzdělávacího cíle s tím, že je 

realizován zejména prostřednictvím počítačových sítí (Internetu) 

vzdělávací proces, využívající informační a komunikační 

Témata, do kterých materiál patří