Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkouška z psychologie + stručné výpisky ze skript

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (173.91 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

92) užitečnost teorií behavioristů - zdůrazňování vnějších vlivů ,propracování zákonitostí procesů, učení prokázání různých forem nežádoucího naučeného chování

93) Freud a jeho vrstvy osobnosti – nevědomí, vědomí , předvědomí

94) pudy ovlivňující člověka (Freud) - sexuální pud, pud smrti

95) ego-obranné mechanismy (Freud) – vystěsnění, sublimace, racionalizace, regrese a fixace

96) Individální psychologie Alfred Adler

97) Autor psychoanalýzy S. Freud

98) analytická teorie C.G. Jung

99) Autor díla „O starší medicíně“ Hippokrates

100) rozlišení osobností podle postoje (Jung) - introverze extroverze

101) psychické funkce (Jung) – myšlení, cítění smyslové vnímání intuice

102) nejdůležitější podmínky, které platí ve vztahu, kde jde o rozvíjení osobnosti (Rogers)- kongruence (shoda) bezpodmínečné přijímání jedince empatické porozumění

103) druhy pozorování – skryté, přímé

104) podmínky úspěšného pozorování – důkladné stadium problému, stanovení cíle, kategorie chování objektivita

pečlivý záznam, systematické a plánovité pozorován přemýšlení, bezprostředně formulovat dílčí výsledky

105)Skupiny laboratorního experiment – experimentální, kontrolní

106) typy otázek u rozhovoru – přímé, nepřímé, otevřené, uzavřené, polozavřené

107) typy otázek u dotazníkové metody – výzkumné, informační, doplňující, identifikační, kontrolní

108) typy odpovědí u uzavřených otázek - dvě krajní možnosti ANO/NE, dvě krajní možnosti se střední nerozhodnou mezi několika odstupňovanými odpověďmi

109) zvláštní případy dotazníků – příležitostné dotazníky ankety hodnotící škály

110) hlavní nevýhoda dotazníku z pohledu psychologa – nedostatečný osobní kontakt

111) Druhy psychologických testů – test inteligence projekční test

120) Formy učení – nahodilé soustavné

112) důvody proč mít děti – potřeba stimulace potřeba smysluplného světa potřeba životní jistoty potřeba identity, vědomí vlastního já potřeba otevřené budoucnosti

113) důvody proč nemít děti – život je nutný a monotónní dítě brání v získávání jiných poznatků a zkušeností dítě ohrožuje naši potřenu jistoty a bezpečí mít děti brání v dosažení významných spol. cílů mít děti nám brání v tvůrčí činnosti

114) základní psychologické potřeby člověka pro zdraví vývoj člověka (Langmaier, Matějíček) -potřeba simulace potřeba smysluplného života potřeba životní jistoty potřeba identity, vědomí vlastního já potřeba otevřené budoucnosti

115) funkce rodiny – biologická ekonomická ochrana a pomoc výchova a kontrola uspokojování sociálních potřeb, lásky a porozumění

116) období ontogenetického vývoje – prenatální, postnatální

117) dělení postnatálního období - 1. věk (od narození do dospělosti), 2. věk (20-60/65 let), 3. věk (65 a více)

Témata, do kterých materiál patří