Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkouška z psychologie + stručné výpisky ze skript

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (173.91 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

118) Jemnější dělení ontogenetického vývoje prenatální období přirozený příchod na svět, novorozenecké období, kojenecké období batolecí období, předškolní věk, mladší školní věk, puberta adolescence, mladší dospělý věk, střední dospělý věk, starší dospělý, věk počátky stáří, pokročilé stáří, krajní stáří

119) Vnitřní výbava jedince – dědičná výbava, genetická mutace

vrozená výbava, konstituční výbava

121) Základní přístupy pohledu na celkový vývoj osobnosti diferenciační (kontinuitní pojetí) - stadiální (diskontinuitní pojetí)

123) dělení psychických jevů – psychické procesy psychický stav, dispozice člověka

124) dělení procesů – poznávací (kognitivní) paměti motivační

125) vlastnosti pozornosti – přepojování, výběrovost, kolísání, rozsah

126) druhy pozornosti – bezděčná, záměrná

127) Faktory ovlivňující pozornost – motivace k příslušné činnosti střídání s jinou a přestávky celkový stav aktivace CNS, připravenost k vnímání návyk zabývat se soustředěnou činností

128) citové stavy vnímání – členění celé vnímané situace, zaměřenost, očekávání

129) poznávací styly – globální, analytický

130) stupňovitost vědomí (Jung) vědomí, předvědomí, nevědomí, kolektivní nevědomí

131) Vědomí (Balcar) - prožívání uvědomování si prožívaného uvědomování si sebe jako prožívajícího

132) PVH pocit vlastní hodnoty

133) dělení schopností – podle stupně obecnosti, podle druhu činnosti

134) schopnosti – podle stupně obecnosti, obecné, speciální

135) schopnosti podle druhu činnosti - smyslové, psychomotorické, rozumové, umělecké

136) faktory ovlivňující osobnost – dobrá orientace a myšlení ostré vnímání a dobrá paměť koncentrované zaměření na daný objekt činnosti s pružným, rychlým a správným myšlením

137) složky inteligence vrozená – fluidní (tekutá), získaná – krystalická

138) dělení inteligence dle oblasti uplatnění teoretická, praktická, sociální

139) emocionální inteligence schopnost úspěšně zvládat vlastní život schopnost, mít dobré vztahy s druhými lidmi

140) dimenze inteligence (Gardner) jazyková, hudební, matematická a logická,

prostorová tělesná a kinestetická intrapersonální, interpersonální přírodní

141) měření EQ – základní oblasti 1. sebevědomí 2. organizace vlastního života 3. motivování sebe sama 4. empatie 5. angažovanost v kontaktu s druhými lidmi

142) hlavní přístupy ke zkoumán tvořivosti – produkty tvořivosti tvůrčí osobnost tvůrčí proces

143) Druhy myšleni dle Guilforda – konvergentní, divergentní

144)vnitřní činitelé tvůrčího zvládání životních úkolů – určitá míra inteligence otevřenost nové zkušenosti sebeovládání a odpovědnost aktivita pružnost ve způsobech poznávání

145) vnější činitelé tvůrčího zvládání životních úkolů – výchovné přístupy, tlak ke konformitě, kulturní stereotyp

Témata, do kterých materiál patří