Varianty-na-zkoušku
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Produkty tvořivosti, bariéry tvořivosti =
Produkty tvořivosti- umělecká díla, nova spravana reseni problema, ale problém je v tom že tvůrčí prodiúkty a jejich tvurci zustavaji často nepochopenyi, nebyvaji neuznany, považováni za podivíny. Bariery tvořivosti=sociální- společenske tabu
Emocionální- vlastní strach udelat chybu
Kognitivní- nenaučil se, že to „nejde“
Sociální učení =
rozvíjí sociální percepci, interakci a sociální komunikaci, formujeme jím sociální dovednosti, motivy i charakter. Sociální učení má 5 forem: Napodobování probíhá od narození dítěte, kdy dítě kopíruje nejprve mimiku obličeje, později chování svého nejbližšího okolí, ve všech situacích, které má možnost pozorovat. Zpevňování správného chování pomocí systému odměn a trestů materiálních či fyzických, výchova. Identifikací vnitřním ztotožněním se se vzorem na někoho (otec, matka, populární osobnosti) Zástupné učení můžeme se pozorovat průběh činnosti druhého člověka, a z jeho zkušeností poučit. Anticipační učení chovaní podle toho, co od jedince ostatní očekávají.
2.
Sociální skupiny a jejich rozdělení, klima skupiny
Přínosy Junga a jeho teorie, jak se liší od Freuda
Gesta a jejich rozdělení, do jaké kom. patří a příklad
Pojmy: soc. učení,
socializace
socializace,
Zaměrného
Nezaměrného
formy komunikace,
neverbalni
metakomunikace
verbalni
postup tvořivosti,
plynost
pružnost
propracovani
původnost
citlivost
redefinice
Sociální skupiny a jejich rozdělení, klima skupiny =
Člověk nemůže bez kontaktu s druhými žít, většina potřebuje blízkého partnera, přátele, jiné osoby, se
kterými je denně ve styku
Skupiny podle velikosti:
*Dyáda - nejmenší skupina, když vzniká vztah mezi dvěma jedinci *Malé sociální skupiny - vzájemně se znají, komunikují spolu, jsou spojovány společným cílem, do 30-40 osob MSS se dělí: neformální (rodina, přátelé) formální (pracovní skupiny) členské (přísluší) referenční (pozitivní=příslušet chtěl, negativní=nechtel naležet) * velké sociální skupiny — obyvatelé města, národnostní skupiny
Skupinové klima: charakter převládajících vzájemných vztahů mezi jednotlivými členy utváří se v procesu v jejich vzájemné interakce pocit´ováno nesmírně komplexně a posuzujeme je v intencích příznivé – nepříznivé.
Přínosy Junga a jeho teorie, jak se liší od Freuda =
Carl Jung (1875 – 1961) byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii spočívá v pochopení lidské psychiky díky snů, mytologie, náboženství a filosofie. Má významný podíl na zkoumání příčin a léčbě schizofrenie, přejal některé termíny z psychoanalýzy. Rozšířil Freudovo vědomí, nevědomí, předvědomí o kolektivní nevědomí.
Jung rozlišoval osobnosti podle introverze nebo extraverze, oba postoje jsou přítomny v každém člověku, ale vždy jeden převažuje. Především nepokládal sexuální pudy za určující činitel lidského chování jak to delal Freud.