Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Varianty-na-zkoušku

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (173.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Varianty-na-zkoušku - Psychologie

Optimální úroven motivace - jedinec podává nejlepší (= optimální) výkon. motivaci ovlivnují potřeby – fyziologické a psychosociální, cílem je uspokojit základní potřebu (např. nedostatek cukru v krvi - je zpracováno v mozku a vzniká pocit hladu. cílem se je najíst) apetence – snaha něco získat .averze – snaha něčemu uniknou. V organizmu musí byt rovnováha, pokud něco chybi, vnitřní systém davá signal do svého řídícího centra doplnit to co chybí

Technika mluveného projevu =

Technika mluveného projevu se skládá ze tří základních činností:

1. respirace - dýchání,

2. fonace - tvoření hlasu,

3. artikulace - tvoření hlásek.

Technika dýchání

  • vědomé řízení dýchání

  • odstranit nadbytečné svalové napětí – propojení dýchání hrudního a bráničního

Tvoření hlasu

  • základní tón vyniká pomocí výdechového proudu v hrtanu rozkmitáním hlasivek (má určitou výšku a sílu)

  • znělost a barvu získáváme v rezonančních dutinách

  • je nutné správně posadit hlas

Tvoření hlásek a jejich výslovnost

  • na tom se podílejí mluvidla – jazyk, usta, tvrdé a měkké patro, spodní čelist, zuby, dásňový výstupek.

Kojenecké a batolecí období =

Kojenecké období zahrnuje první rok života - postupně seznamuje se svým okolím, sbírá informace a se poznávaji zákonitosti prostředí

3.měsíc –sledování

3.-5. m³síc – pozorování

6.m³síc – sedí

12.m³síc- rozvoj, motorika, chodi. Batolecí období (1-3 roky) o uv³dom³ní vlastního JÁ, experimentování s

Batolecí období 1-3 roky

(typickým výrokem je „Já sám”a experimentuje se slovem NElZE) 3-leté dítě již má většinou velmi dobrou slovní zásobu. Učí se hrát s ostatní děti společně.

.

5b.

  1. Rozhovor a jeho dělení

  2. Afiliace, rozdíl mezi stavem sociálním a emoc. Izolací

  3. Citové stavy vnímání

Pojmy: druhy konfliktů,

intrapersonální

interpersonální

skupinový

meziskupinový

apetence,

získat

averze,

uniknout

učení dle získaných schopností,

sezomotoricke

sepoznatkům

metodom řešení probl

soc uč

napodobování

zpěnovaní

zastupně

uč si identifikaci

anticipační uč

Rozhovor a jeho dělení

Rozhovor - z něho získáváme velkou část informací mimo pozorování.

rozhovor vyžaduje, aby člověk uměl více naslouchat než mluvit

Rozhovory v psychologii třídíme z různých hledisek

  • účel rozhovoruí ( přijimací, psychoterapeuticky., přatelsky)

  • stupeň standardizace otázek(ano-ne)

  • počet účastníků rozhovoru ( dialph, rodinna skupina)

A) Rozhovor psychoterapeutický

B) Rozhovor anamnestický

C) Rozhovor řízený

D) Přijímací rozhovor

E) Projektivní rozhovor – peciální forma, používá se s jednání s dětmi, využívá se dětské fantazieÎ dítě (projekce na loutky, hračky – co by princezna udělala, vypráví panence ..

(НАВЕРНОЕ НЕ НУЖНО)K úspěšnému vedení rozhovoru musíme mimo poslechových dovedností ovládnout také umění ptát se, to znaměná dotazování.

Témata, do kterých materiál patří