Varianty-na-zkoušku
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Optimální úroven motivace - jedinec podává nejlepší (= optimální) výkon. motivaci ovlivnují potřeby – fyziologické a psychosociální, cílem je uspokojit základní potřebu (např. nedostatek cukru v krvi - je zpracováno v mozku a vzniká pocit hladu. cílem se je najíst) apetence – snaha něco získat .averze – snaha něčemu uniknou. V organizmu musí byt rovnováha, pokud něco chybi, vnitřní systém davá signal do svého řídícího centra doplnit to co chybí
Technika mluveného projevu =
Technika mluveného projevu se skládá ze tří základních činností:
1. respirace - dýchání,
2. fonace - tvoření hlasu,
3. artikulace - tvoření hlásek.
Technika dýchání
-
vědomé řízení dýchání
-
odstranit nadbytečné svalové napětí – propojení dýchání hrudního a bráničního
Tvoření hlasu
-
základní tón vyniká pomocí výdechového proudu v hrtanu rozkmitáním hlasivek (má určitou výšku a sílu)
-
znělost a barvu získáváme v rezonančních dutinách
-
je nutné správně posadit hlas
Tvoření hlásek a jejich výslovnost
-
na tom se podílejí mluvidla – jazyk, usta, tvrdé a měkké patro, spodní čelist, zuby, dásňový výstupek.
Kojenecké a batolecí období =
Kojenecké období zahrnuje první rok života - postupně seznamuje se svým okolím, sbírá informace a se poznávaji zákonitosti prostředí
3.měsíc –sledování
3.-5. m³síc – pozorování
6.m³síc – sedí
12.m³síc- rozvoj, motorika, chodi. Batolecí období (1-3 roky) o uv³dom³ní vlastního JÁ, experimentování s
Batolecí období 1-3 roky
(typickým výrokem je „Já sám”a experimentuje se slovem NElZE) 3-leté dítě již má většinou velmi dobrou slovní zásobu. Učí se hrát s ostatní děti společně.
.
5b.
Rozhovor a jeho dělení
Afiliace, rozdíl mezi stavem sociálním a emoc. Izolací
Citové stavy vnímání
Pojmy: druhy konfliktů,
intrapersonální
interpersonální
skupinový
meziskupinový
apetence,
získat
averze,
uniknout
učení dle získaných schopností,
sezomotoricke
sepoznatkům
metodom řešení probl
soc uč
napodobování
zpěnovaní
zastupně
uč si identifikaci
anticipační uč
Rozhovor a jeho dělení
Rozhovor - z něho získáváme velkou část informací mimo pozorování.
rozhovor vyžaduje, aby člověk uměl více naslouchat než mluvit
Rozhovory v psychologii třídíme z různých hledisek
-
účel rozhovoruí ( přijimací, psychoterapeuticky., přatelsky)
-
stupeň standardizace otázek(ano-ne)
-
počet účastníků rozhovoru ( dialph, rodinna skupina)
A) Rozhovor psychoterapeutický
B) Rozhovor anamnestický
C) Rozhovor řízený
D) Přijímací rozhovor
E) Projektivní rozhovor – peciální forma, používá se s jednání s dětmi, využívá se dětské fantazieÎ dítě (projekce na loutky, hračky – co by princezna udělala, vypráví panence ..
(НАВЕРНОЕ НЕ НУЖНО)K úspěšnému vedení rozhovoru musíme mimo poslechových dovedností ovládnout také umění ptát se, to znaměná dotazování.