IT-prednasky-1-9
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vyhledávání II – parametry, operátory
omezení na doménu – site – site:cz, site:czu.cz
omezení na typ dokumentu – filetype
Vyhledávání III – parametry, operátory
omezení na část dokumentu – titulek webové stránky, na Slova v URL adresy …
Vyhledávání IV – parametry, operátory
Odkazy – link
podobné dokumenty (weby)
Trendy ve vyhledávání (nárust mobílní zařízení)
vyhledávání hlasem – většinou z mobilních zařízení
vyhledávání pomocí obrázku – upload obrázku, zadání url na obrázek
Jestli navrhujeme nějaký WEB
Techniky:
SEO – Search Engine Optimization (jestli navrhujeme nějaký WEB)
Postup optimalizace webů (stránek, dokumentů) pro fulltextové vyhledávače
vztah obsahu ke klíčovým slovům
cíl:
-
posunout odkaz na webové stránky (dokument) co nejvýše ve výsledcích vyhledávání (na klíčová slova)
-
přilákat uživatele (potencionální zákazníky) na web a „donutit“ je k nákupu
SEO – multioborová disciplína
webdesign
kódování, programování, nastavení serveru,
copywriting
marketing
analytika, statistika
Základní otázky SEO
Na jaký typ zákazníků?
Co zákazníci hledají
Jací zákazníci jsou nejziskovější
koncoví nebo firemní zákazníci
na jaké země
v jakých jazycích bude web site? Jaké jsou konkurenční výhody?
Jednotlivé kroky optimalizace
analýza klíčových slov
analýza stávajícího stavu
copywriting
optimalizace serveru a web site
registrace do katalogů a tvorba zpětných odkazů
analýza efektivity
Analytika, statistika
počet návštěv a zhlédnutých dokumentů
poměr nových návštěvníků vůči těm, kteří se na website vracejí
geografické rozdělení návštěvníků
odkazující websites (zdroje) – odkud návštěvníci přicházejí
počet konverzí
klíčová slova, přes která návštěvníci přišli z vyhledávačů
které dokumenty v rámci website jsou nejnavštěvovanější
kterým dokumentem návštěvníci web site přicházejí
google analytics
SEM – Search Engine Marketing
marketing ve vyhledávačích
jeden ze způsobů propagace webu
3 hlavní oblasti – katalogy web sites, fulltextové vyhledávače,
pay-per-click vyhledávače (PPC)
Reklama na internetu
Inpage, Video, Textové, Grafické
Výhody: cílenost, rychlost, přesná měřitelnost
Z krátkodobého hlediska – SEM
Z dlouhodobého hlediska – SEO
9.přednáška - Mobilní ICT
Mobilita – vznik s přenosnými počítači (notebooky), kdy uživatel může pracovat mimo své standardní pracovní místo
Prvotně – pouze mobilní uživatel bez konektivity
Později – omezená konektivita – přípojné místo na LAN.nebo WAN - Dial-Up (telefon – modem)
Postupně technologie s výraznou podporou mobility (Wi-Fi, WiMAX, mobilní sítě)
Poznámka: PAN (IrDa, Bluetooth,…, Wi-Fi)
Cloud computing
Trend – kromě koncových zařízení vše virtualizováno (nebo co nejvíce)
Široké spektrum relativně výkonných koncových mobilních zařízení (levných, spolehlivých,???)
Rychlé mobilní sítě s vysokým pokrytím
Využívání služeb sítě (cloudu) – Iaas, Paas, SaaS