IT-prednasky-1-9
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Příklady webových aplikací s ajaxem
LMS Moodle, Google Aplikace (gmail, picasa), Mapy.cz, OpenSource CMS (WordPress, Drupal, Joomla, E-shopy, management system,…
Service oriented architecture web services
Webové služby
Přístipné před standartní internetové protokoly
Nezávislé na platfromě, programovacím jazyku
Mezisystémová komunikace
Poskytovatel služby
Uživatel služby
SOAP – Simple Object Access Protocol (protocol pro výměru zprvá v XML)
Uplatnění v B2B
IS na plaformě WWW – využití
Rezervační systémy - Letenek, Autopůjčoven, Ubytování
Zpravodajské server
Podnikové IS
Internet, extranet
Péče o zákazníky, plánování výroby, finanční řízení, správa dokumentů, vztah s dodavateli, ….
Webové aplikace
Výhody
Nezávislost na platformě
Celosvětová dostupnost 24/7
Malé, přijatelné zatížení klienta (pokud je dobře napsaný)
Validace na server (výstup, vstup)
Výpočetní logika server
Snadné formátování výstupu (pro klienty různých zařízení)
Nevýhody
Bezpodmínečná konektivita k server
Náročnější na přenos
Využití sítě, internetu
Náročenější na bezpečnost
Zabezpečení server (webového, databázového)
Zabezpečení klienta, přenosu, samostatné aplikace
10.přednáška – Grafika a produktová fotografie
Grafika
Reprezentace grafických dat: Vektorová, Rastrová
Princip použité komprese: Nekomprimovaná, Ztrátově komprimovaná, Bezeztrátově komprimovaná
Počítačová grafika na webu
Identifikační grafika
Firemní loga – korporátní design
Výrobky, obaly, prezentace výrobků
Strukturální grafika
Pozadí prezentace
Použité barvy, barevné kombinace
Navigační grafika
Menu, odkazy apod.
Použití 3D grafiky
3D studio max
modelování předmětů, osvětlení, animace, ...
Maya
realistické 3D zobrazení, tvorba složité grafiky
Cinema 4D
komplexní scény, animace
Blender
Součást designu pro specializované použití
Texturování
Malý obrázek
Navazuje svými hranami sám na sebe
Úspora dat při přenosu
Možnost tvorby pozadí webu
Barevný model
Způsob, jakým je datově reprezentována výsledná barva – pixelu, čáry, výplně, …
Každý model reprezentuje jiný princip míchání barev: RGB; CMY(K); HSV, HSB, HSV; YUV
Barevný model RGB
Aditivní míchání barev
Tři základní barvy – red, green, blue
Využití pro zobrazení na aktivním zařízení
Vyžaduje vyzařování světla
Barevný model CMY(K)
Subtraktivní míchání barev CMY
Využití – výstup na tištěné médium: Barevný tisk, Plottery
Míchání a nanášení barviv
Pro tisk černé barvy přidána samostatná černá
Barevný model HSV
Hue, Saturation, Value
Nejvíce dle lidského vnímání
Hue – barevný tón – dle barevného kola - Hodnota ve stupních
Saturation – sytost barvy – udává podíl šedé barvy – vzdálenost od středu barevného kola - Hodnota v procentech
Value – jas