Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




IT-prednasky-1-9

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.29 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

Příklady webových aplikací s ajaxem

  • LMS Moodle, Google Aplikace (gmail, picasa), Mapy.cz, OpenSource CMS (WordPress, Drupal, Joomla, E-shopy, management system,…

Service oriented architecture web services
  • Webové služby

    • Přístipné před standartní internetové protokoly

    • Nezávislé na platfromě, programovacím jazyku

    • Mezisystémová komunikace

  • Poskytovatel služby

  • Uživatel služby

  • SOAP – Simple Object Access Protocol (protocol pro výměru zprvá v XML)

  • Uplatnění v B2B

IS na plaformě WWW – využití
  • Rezervační systémy - Letenek, Autopůjčoven, Ubytování

  • Zpravodajské server

  • Podnikové IS

    • Internet, extranet

    • Péče o zákazníky, plánování výroby, finanční řízení, správa dokumentů, vztah s dodavateli, ….

Webové aplikace
  • Výhody

    • Nezávislost na platformě

    • Celosvětová dostupnost 24/7

    • Malé, přijatelné zatížení klienta (pokud je dobře napsaný)

    • Validace na server (výstup, vstup)

    • Výpočetní logika server

    • Snadné formátování výstupu (pro klienty různých zařízení)

  • Nevýhody

    • Bezpodmínečná konektivita k server

    • Náročnější na přenos

      • Využití sítě, internetu

    • Náročenější na bezpečnost

      • Zabezpečení server (webového, databázového)

      • Zabezpečení klienta, přenosu, samostatné aplikace

10.přednáška – Grafika a produktová fotografie

Grafika
  • Reprezentace grafických dat: Vektorová, Rastrová

  • Princip použité komprese: Nekomprimovaná, Ztrátově komprimovaná, Bezeztrátově komprimovaná

Počítačová grafika na webu
  • Identifikační grafika

    • Firemní loga – korporátní design

    • Výrobky, obaly, prezentace výrobků

  • Strukturální grafika

    • Pozadí prezentace

    • Použité barvy, barevné kombinace

  • Navigační grafika

    • Menu, odkazy apod.

Použití 3D grafiky

  • 3D studio max

    • modelování předmětů, osvětlení, animace, ...

  • Maya

    • realistické 3D zobrazení, tvorba složité grafiky

  • Cinema 4D

    • komplexní scény, animace

  • Blender

  • Součást designu pro specializované použití

Texturování
  • Malý obrázek

  • Navazuje svými hranami sám na sebe

  • Úspora dat při přenosu

  • Možnost tvorby pozadí webu

Barevný model
  • Způsob, jakým je datově reprezentována výsledná barva – pixelu, čáry, výplně, …

  • Každý model reprezentuje jiný princip míchání barev: RGB; CMY(K); HSV, HSB, HSV; YUV

Barevný model RGB
  • Aditivní míchání barev

  • Tři základní barvy – red, green, blue

  • Využití pro zobrazení na aktivním zařízení

  • Vyžaduje vyzařování světla

Barevný model CMY(K)
  • Subtraktivní míchání barev CMY

  • Využití – výstup na tištěné médium: Barevný tisk, Plottery

  • Míchání a nanášení barviv

  • Pro tisk černé barvy přidána samostatná černá

Barevný model HSV

  • Hue, Saturation, Value

  • Nejvíce dle lidského vnímání

  • Hue – barevný tón – dle barevného kola - Hodnota ve stupních

  • Saturation – sytost barvy – udává podíl šedé barvy – vzdálenost od středu barevného kola - Hodnota v procentech

  • Value – jas

Témata, do kterých materiál patří