IT-prednasky-1-9
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
(Sledování cílů, jaké je slabé místo, jeké sílné, co je špátné –sloupečky,
co je dobře – sloupečky)
-
Soubor několika systémů
Řízení
Analýza
Výkonové měření
-
Sledování a plánování cílů
-
Komplexní přehled o celé organizaci
Hlavní aktivity:
Stanovení cílů – důležité – podle cíle sledujeme data
a upravíme aktivity a dostaneme odpověď co dělat
abychom více vydělali
Měření výkonosti – specifikace potřebných dat, ověřování vůči stanoveným cílům
Úpravy aktivit – směřování ke stanoveným cílům, operativní řízení, dle aktuálních dat
Vše probíhá současně
Klíčové prvky
BPM je stavěno dle služeb zákazníka
Sběr dat
Analýza – odhalení vzorců chování, stanovení významu dat, pochopení kombinací
Odpověď na dané otázky
Akvizice BPM
Krátko, středně, dlouhodobé cíle
Sběr dat z jednotlivých kanálů
Analýza rizik
Příjemce benefitu
Metriky
Přesnost, spolehlivost, správnost
CRM
Customer Relationship Management
Řízení vztahu se: zákazníky, klienty, obchodními partnery
Cíl: spokojený klient, vydělávající obchodní partner, možnost analýzy a zlepšení
Operativní CRM
Prodej, Služby, Marketing, Podpora (Přímého kontaktu s klienty, tvorby marketingových kampaní,
automatizace prodejních procesů a jejich sledování)
Analytické CRM
Vyhodnocení marketingových kampaní, Analyza a předpovědi
Kolaborativní CRM
Komunikace prostřednictvím vybraných kanalů, Vzník informací z interakcí
Výhody(Přínosy): Kvalita a efektivnost, snížení nákladů, odhalení slabých míst, udržení zákazníků, rychlejší reakce na změny
Překážky: náročnost a komplexita (lidé musí sedět a zadávat data), vysoké nároky na spolehlivost, udržení jména společnosti, bezpečnost (pokud je CRM špatné může poškodit data)
Využití: automatizace prodeje, marketing, podpora zákazníkům (marketing, maily, soc. sítě), komunikace, analytika, sociální sítě, horizontální X vertikální, kompletní instalace x SaaS
Př. ZOOT; vyskakovací okénka “můžu vám pomoci” –> pokud jsou lidé naštvaní odstraníme, pokud to funguje ponecháme; mám 6 lidí v callcentru – s 5 jsou lidé spokojeni, s jedním ne –> řeším
DSS (systémy pro podporu rozhodování) (počasí)
Decission support systém
Vyšší efektivita
Druh informačního systému
Zaměřený na podporu rozhodování př. meterologický systém
Zpracovává data z
Datových vstupů
Vnitropodnikových procesů
Plánování
Soustředění více vstupů do jednoho výstupu
Výstupy se mohou v závislosti na aktuální situaci výrazně měnit
Doporučení z předchozího dne může být vyvráceno
Systém je založen na interaktivním srovnávání podkladů
Často využívá GIS (Georafický IS, nějaké mapy)
Výstup DSS
Prezentace dat v podobě: Grafu, Datové tabulky, Datové kostky (OLAP výstup), Srovnání dvou časových period s různými vstupy, Předpoklady prodejů či jiných výstupů
Snadná možnost změn a sledování jejich vlivu