Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vzd lávání ( asto na úkor 3 + 4)

3.

ení se metodám  ešení problém  = rozvíjí myšlenkové postupy, intelektové

dovednosti a schopnosti (matematické vzore ky, pravidla pravopisu)

4.

ení se um ní žít s lidmi  =  sociální u ení (sociální percepce, interakce,

komunikace, dovednosti, charakter) - formy soc. u ení:

napodobování - od narození dít te, u ení se podle vzoru
zpev ování správného chování - pomocí trest  a odm n

 optimální

pom r odm n a trest  60:40, aby byla zachována chu  dít te se snažit

ení se identifikaci – ztotožn ní se se vzorem

zástupné u ení – neopakovat chybu druhého, pou it se z ní
anticipa ní u ení – u it se to, co je od jedince o ekáváno

6.3

DIFERENCIA NÍ POJETÍ VÝVOJE OSOBNOSTI

dva základní p ístupy pohledu na celkový vývoj osobnosti:

o

diferencia ní = kontinuitní pojetí

spo ívá v nar stání složitosti struktury a funkce osobnosti
 probíhá plynule bez výrazn jších p ed
osobnost se postupn  m ní z jednoduché soustavy ve složitou

 umož uje

jedinci p esn jší p izp sobení reakcí vzhledem k okolí

 stávají se adekvátn jšími,

úsp šn jšími (psych. diferenciace postupuje rychle v d tství, v dosp losti jen pozvolna  bývá
považována za d sledek zrání

 závislost na vnit ním rozvoji organismu)

o

stadiální = diskontinuitní pojetí

6.4

STADIÁLNÍ POJETÍ VÝVOJE OSOBNOSTI

pojímají vývoj osobnosti jedince jako adu po sob  následujících vývojových etap s ur itými úkoly
v každé z nich

 vy ešení nebo nezvládnutí úkolu na úrovni každé etapy rozhoduje o dalším sm ru

vývoje osobnosti

FREUDOVO POJETÍ PSYCHOSEXUÁLNÍHO VÝVOJE

 soust

uje pozornost na afektivní prožívání, na vývoj pudového život a na dynamické stránky

osobnosti - struktura osobnostních vlastností je dána vyrovnáváním dít te s konflikty
pro každé stádium vývoje je typické zam ení veškerého zájmu jedince na ur itou erotogenní
zónu
 vlastního t la, která je zdrojem slastných pocit  p i uspokojování sexuálního pudu:

o

 její uspokojení (saturace) umož uje další vývoj

o

její neuspokojení (frustrace) je rozhodující pro p ípadné ulp ní na problémech daného stádia

základním dynamickým  initelem, který se projevuje jako zvláštní energie – libido, je pohlavní pud– vm šují se

Témata, do kterých materiál patří