Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Umění zářící z obrazovky - esej

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.57 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Během obrazové analýzy jsou podstatné následující prvky:

  • určitá perspektiva, do které je příjemce sdělení umístěn – příjemce je touto perspektivou stavěn do určitého vztahu k tomuto vyobrazení

  • použité prostředky ke vzniku finální podoby obrazu – těmito prostředky, které ovlivňují význam daného obrazu, mohou být například zaostření nebo osvětlení

  • obrazový obsah – tím rozumíme zachycení předmětů v konkrétním obraze, jejichž přítomnost může vnést nový význam obrazu, případně signalizovat určitý další vývoj.

„Studujeme-li média, musíme sledovat, jaká sdělení a jaké významy jsou v materiálu obsaženy.“ 4 Uměním médií tak nemusí být jen přenos významu prostřednictvím slov, nýbrž i význam zakódovaný v konkrétním obraze, který mnohdy ovlivňuje příjemce daleko více než samotný mluvený projev.

Obrazová analýza je podstatná z toho hlediska, že obraz navozuje iluzi, že je divák „v centru dění“. Dnešní média také především z velké části sdělují obsah obrazy – nejen televize, ale také noviny, ve kterých v současnosti najdeme velké množství obrazových prvků, ze kterých můžeme pro představu jmenovat fotografie, tabulky a různé nákresy.

Televize - náklady a zdroje financování

Obsah, který se objeví na televizní obrazovce, je primárně ovlivňován objemem finančních prostředků, které jsou k dispozici. I přesto, že dostupné větší množství financí nezaručuje kvalitu tohoto obsahu, je zřejmé, že kvalitu mediálního produktu rozpočet do jisté míry určuje.

V České republice existuje tzv. duální systém financování médií, kdy na území našeho státu působí na jedné straně vysílatelé, kteří finance získávají prodejem svého vysílacího času různým inzerentům a vysílají díky přidělené licenci, na straně druhé pak vysílatelé získávající prostředky převážně z koncesionářských poplatků, kterým jejich působení garantuje zákon. Mezi soukromé nebo tzv. komerční stanice, které jsou licencovanými médii, řadíme stanice TV Nova a Prima. Pod veřejnoprávní média, tedy vysílatele zajišťované zákonem, spadají kanály České televize.

Cena za vysílací čas určený pro reklamu se liší v závislosti na počtu oslovených příjemců, který je ovlivňován konkrétním vysílacím časem. Nejdražším je u televizí vysílací čas v době od 19 do 22 hodin, označovaný jako prime-time. Cenu této vysílací doby ovlivňuje dále fakt, zdali jde o sobotu nebo o všední den (sobotní prime-time je dražší než ve všedních dnech).

Další zdroje příjmů mohou u komerčních stanic tvořit například příjmy z prodeje vysílacích práv, koprodukční smlouvy nebo příjmy z prodeje doprovodných produktů, které úzce souvisí s pořady, které daná stanice vysílá. Veřejnoprávní média mají oproti soukromým tu výhodu, že nejsou díky koncesionářským poplatkům závislá na komerčních tlacích v takové míře, i přesto však musí usilovat o výrazný zájem publika, který se odrazí na slušné sledovanosti. Tou veřejnoprávní televize dokazuje, že poplatky veřejnosti za užívání televizního přijímače jsou efektivně využívány.

Témata, do kterých materiál patří