Ekologie-pro-základní-vzdělávání-testové-otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
B/ někteří homoiotermní živočichové mají v chladnějších oblastech kratší uši, zobáky, ocasy a končetiny než jejich příbuzné formy v oblastech teplejších
C/ homoiotermní živočichové mají chladnějších oblastech hustší srst nebo peří než jejich příbuzné formy žijící v oblastech teplejších
D/ někteří homoiotermní živočichové jsou v teplejších a vlhčích oblastech tmavší (a pestřejší) než jejich příbuzné formy v oblastech teplejších
102. Teoretická mortalita je synonymem pro:
A/ realizovanou mortalitu
B/ fyziologickou mortalitu
C/ maximální mortalitu
D/ minimální mortalitu
103. Fotokineticku reakci typickou hlavně pro živočichy, kteří vyhledávají místa s nejvhodnějším osvětlením,
jinak řečeno provádějí ke zdroji světla směrované pohyby, je:
A/ fototropismus
B/ fotokineze
C/ fototaxe
D/ fotopraxe
104. Masové vystěhování živočichů označujeme pojmem:
A/ emigrace
B/ imigrace
C/ irupce
D/erupce
105. pohyb ROSTLIN za sluncem je … fototropisms
106. Kdo jsou konzumenti
A/ všechny heterotrofní organismy
B/ heterotrofní makrokonzumenti (=fagotrofové)
C/ heterotrofní mikrokonzumenti (=saprotrofové) (pozn. jsou spíše rozkladači)
D/ všechny bakterie
107. Příkladem sekundární ekologické sukcese není:
A/ důlní výsypka (je totiž primární)
B/ štěrková lavice
C/ ….
D/ paseka
108. Kdo tvoří miny na listech?
A/ roztoči…(tvoří hálky)
B/ žlabatky… (tvoří hálky)
C/ nějací „drobníčci“ – nevím přesně, ale ti to měli být
D/ bejlorodky… (tvoří hálky)