Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




WORD Didaktika přírodopisu 2 (seminář) - 1. Zhodnocení přírodopisné učebnice

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (27.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3) Orientační aparát: Mnou hodnocená učebnice měla koeficient využití orientačního aparátu 100,0 %, společně s učebnicemi všech nakladatelství kromě České geografické společnosti dopadla nejlépe. Nejhůře obstála učebnice z nakladatelství České geografické společnosti s 50,0 %. Rozpětí hodnot tohoto koeficientu je 50,0 % – 100,0 %. Takto velké rozpětí je u tohoto koeficientu dáno malým počtem komponent, konkrétně jen 4 komponenty.

4) Verbálních komponenty: Mnou hodnocená učebnice měla koeficient využití verbálních komponent 74,1 %, dopadla zde ve srovnání s ostatními učebnicemi nejlépe. O něco hůře na tom byla učebnice z nakladatelství SPN s 66,7 %, dále z nakladatelství Fraus s 63,0 % a z nakladatelství Scientia s 62,9 %, nejhůře zde obstála učebnice z nakladatelství Česká geografická společnost s 48,1 %. Rozpětí hodnot tohoto koeficientu je 48,1 % – 74,1 %.

5) Obrazové komponenty: Mnou hodnocená učebnice měla koeficient využití obrazových komponent 66,7 %, společně s učebnicí z nakladatelství Scientia byla druhá nejhorší. Nejhůře zde obstála učebnice z nakladatelství Česká geografická společnost s 55,6 %, lépe na tom byla učebnice z nakladatelství SPN s 88,8 %, nejlépe zde dopadla učebnice z nakladatelství Fraus se 100,0 %. Rozpětí hodnot tohoto koeficientu je 55,6 % – 100,0 %.

6) Celkový koeficient didaktické vybavenosti učebnice: Mnou hodnocená učebnice měla koeficient didaktické vybavenosti učebnice 72,2 %. Ve srovnání s ostatními učebnicemi jiných nakladatelství v rámci stejného ročníku byla mnou hodnocená učebnice společně s učebnicí z nakladatelství SPN druhá nejlepší. Celkově nejlépe dopadla učebnice z nakladatelství Fraus se 75,0 %, hůře dopadla učebnice z nakladatelství Scientia s 63,9 % a celkově nejhůře obstála učebnice z nakladatelství Česká geografická společnost s 50,0 %. Rozpětí hodnot koeficientu didaktické vybavenosti učebnice je zde 50,0 % – 75,0 %.

Učebnice Česká SPN geografická FRAUS Nejnovější řada SCIENTIA NOVÁ ŠKOLA společnost v souladu s RVP (2004: (2003: (2007: (1999: (2007: Maleninský, Čabradová, Černík, Martinec, Dobroruka, Musilová, Škoda a kol.) Hasch, Sejpka, Vodová) Cílek, Hash Konětopský) Vaněčková a kol.) a kol.) Koef. využití Aparátu 50,0 % 79,0 % 71,4 % 64,3 % 50,0 % prezentace učiva Aparátu 50,0 % 61,0 % 66,7 % 55,6 % 83,3 % řídícího učení Aparátu 50,0 % 100,0 % 100,0 % 100,0 % 100,0 % orientačního Verbálních 48,1 % 63,0 % 66,7 % 62,9 % 74,1 % komponent Obrazových 55,6 % 100,0 % 88,8 % 66,7 % 66,7 % komponent Celkový koeficient 50,0 % 75,0 % 72,2 % 63,9 % 72,2 %

Tabulka č. 2: Porovnání učebnic v rámci 6. ročníku

Mé subjektivní zhodnocení učebnice

Tuto učebnici jsem si vybral, protože mě na první pohled ze všech učebnic zaujala nejvíce. Líbí se mi celkově zpracování celé řady učebnic z nakladatelství Nová škola, neboť mi přijde ze všech jiných nakladatelství asi nejpěkněji graficky uspořádána. Zaujaly mě zde jak obrázky, celková grafická úprava textu, tak i celkové uspřádání jednotlivých částí v rámci stránky i vyšších oddílů. Velice dobře rovněž působí začlenění mezipředmětových vztahů. Tato učebnice mě zaujala také tím, že se jedná v rámci 1. ročníku na 2. stupni ZŠ (čili 6. ročníku), tedy právě o první, úvodní, učebnici přírodopisu, která žáka poměrně zajímavým způsobem uvádí do daného předmětu. Z toho, co se mi na této učebnici nelíbí, je například, že zde chybí poznámky, vysvětlivky a že jsou zde řasy uváděné jako jednobuněčné rostliny a prvoci jako jednobuněční živočichové.

Témata, do kterých materiál patří