Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Porovnání-hodnocené-učebnice-s

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.41 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Vypracovala: Lucie Kopecká, 358002

Subjektivní zhodnocení učebnice

Hodnocená učebnice: DOBRORUKA, L. J., CÍLEK, V., HASCH, F., STORCHOVÁ, Z. Přírodopis I. pro 6. ročník ZŠ. Praha : Scientia, 1998. 121.

Mnou hodnocená učebnice je dle mého poměrně těžká. Co se kvality vazby týče, moc kvalitně zpracována není. Chybí jí pevnost, pokud tedy nebudou knihu nosit obalenou, hrozí při jejím delším používání (což je u učebnic i třikrát týdně) její značné poškození a brzké vypadávání listů. Pořizovací cena této učebnice je 130 Kč, což je adekvátní k její kvalitě. Učivo je v této učebnici přehledně zpracováno a je v ní přítomno i velké množství obrazového materiálu, což pro žáky velice atraktivní. Pracovat s ní by mi určitě nevadilo, je přehledně zpracovaná a pro žáky dle mého i dobře „stravitelná“.

Porovnání hodnocené učebnice s ostatními učebnicemi nakladatelství SCIENTIA

Koeficient využití aparátu prezentace učiva (E I) je nejvyšší u učebnice pro 7. ročník (79 %), u zbylých tří ročníků to bylo shodně 71 %. Tyto výsledky nám jasně dokazují, že využití aparátu prezentace je dle zjištěných výsledků ve všech učebnicích vyvážené.

Koeficient využití aparátu řídícího učení (E II) je nejvyšší v učebnici pro 9. ročník (61 %), jen nepatrně v menší je v učebnici pro 7. ročník (56 %). Ve zbylých dvou učebnicích je tento koeficient 50 %. Opět nám tento koeficient ukazuje téměř shodnou míru využití aparátu řídícího učení ve všech učebnicích.

Koeficient využití aparátu orientačního (E III) je u všech učebnic tohoto nakladatelství shodný (100 %), z čehož vyplývá, že všechny učebnice se vyznačují dobrou orientací. Jak žáci, tak učitelé by se proto měli v těchto učebnicích dobře orientovat.

Koeficient využití verbálních komponent (E v) je shodný (56 %) u učebnic pro 6. a 8. ročník. U učebnic pro 7. a 9. ročník je tento koeficient vyšší, konkrétně (63%).

Koeficient využití obrazových komponent (E o) je opět u všech učebnic shodný 89 %, což odpovídá o vyváženosti využití obrazových komponent v rámci celé řady učebnic.

Celkový koeficient didaktické vybavenosti učebnice byl shodně 64 % u učebnic pro 6. a 8. ročník a 69 % u učebnic pro 7. a 9. ročník. Z těchto čísel nám tedy vyplývá, že učebnice pro 6. a 8. jsou, co se didaktické vybavenosti týče, celkem dobré, jen nepatrně lépe jsou na tom učebnice pro 7. a 9. ročník.

Celková didaktická vybavenost učebnic tohoto nakladatelství se dá považovat za vyrovnanou. Námi hodnocená učebnice pro 6. ročník se ve všech výsledcích shoduje s učebnicí pro 8. ročník, tyto učebnice tedy obsahují shodné množství všech komponent didaktické vybavenosti. Nepatrně lépe, než námi hodnocená učebnice, jsou didakticky vybavené učebnice pro 7. a 9. ročník. Koeficienty těchto dvou učebnic jsou vyšší téměř u všech měřených kategorií. Pouze u aparátu využití učiva je na tom, co se koeficientu týče, učebnice pro 6. a 9. ročník shodně

Témata, do kterých materiál patří