Metodicky_list_nerosty_a_horniny
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Kontrola práce žáků:
List k laboratornímu cvičení by měl žákům sloužit jako pomůcka při určování nerostů a hornin, proto je vhodné žákům list ponechat. Je však nutné výsledky jejich práce zkontrolovat již v hodině a ověřit tak, že si žáci do listů zapsali vše potřebné a ve správném znění.
Závěr pokusu:
Do závěru by si žáci měli zapsat, které nerosty a horniny byli schopni determinovat. K úkolu č. 1 by si také měli vybrat jeden ze tří určených nerostů a tento nerost do závěru popsat podle vlastního vnímání. Obdobný závěr by si měli zapsat též k úkolu č. 2, ve kterém si vyberou a popíší jednu ze tří určovaných hornin.
Cílem je, aby si žáci uvědomili, podle kterých vlastností nerostů a hornin vzorky určovali.
Literatura a zdroje:
Žáci mohou používat učebnici a školní sešit s vlastními zápisy.
Pro další náměty a informace je vhodné využít následující zdroje: <http://mineraly.sci.muni.cz/>, <http://atlas.horniny.sci.muni.cz/>
MŠMT, 2016: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2016. 165 s. [cit. 2014-11-10]. Dostupné z WWW: < http://www.msmt.cz/file/38981?highlightWords=rvp >
Neubauerová, 2014: Neubauerová, Kristýna et al.: Geologie pro zvídavé: objevy čekají na tebe: pokusy, kvízy, vycházky. Ilustrace Radko Šarič. Praha: ČGS. 2014, s. 144. ISBN: 978-80-7075-869-4