430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora_Portfoliovy_ukol_-_Ucitelovo_pojeti_vyuky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Seminář k učitelské praxi 2
Daniel Sikora
(UČO: 430115)
Portfoliový úkol – Učitelovo pojetí výuky
Tento úkol zahrnuje jednak následujících mnou dokončených daných 29
nedokončených vět, které zde současně přímo uspořádáním a oddělením do samostatných
odstavců kategorizuji podle tematické blízkosti do 8 tematických celků.
Tyto tematické celky pak porovnávám s návrhem standardu učitele, kde zhodnocuji, v jakých
oblastech se mnou stanovené tematické telky prolínají s navrhovanými oblastmi standardu
a které oblasti standardu naopak ve svém pojetí výuky zahrnuty nemám, což se pokouším
stručně odůvodnit a celkově shrnout mé pojetí výuky.
• Je dobré, že je zařazeno učivo o významu organismů v přírodě a vlivu člověka (i jako
individua sebe sama) na přírodu a životní prostředí.
• Učebnice jsou pro mě jakousi jednou z možností podání učiva či jeho prověřování,
určitě to však není dogma.
• Při plánování výuky se snažím efektivně vyvážit poměr mezi aspektem stihnutí probrání
potřebného množství učiva a kvalitou výchovně-vzdělávacího působení (učit rychle, ale
efektivně).
• Cíle výuky pro mě jsou užitečným předpokladem pro úspěšnější realizaci výuky.
• Žák je pro mě osobnost, jež je potřeba rozvíjet po všech stránkách, především po těch