430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora_Portfoliovy_ukol_-_Ucitelovo_pojeti_vyuky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
s jasnými silnějšími dispozicemi.
• Třída je pro mě někdy ještě něco složitějšího než jen souborem žáků, kde je však
potřeba pracovat s jakýmsi průměrem nebo standardem či normou, je potřeba brát důraz na
soudržnost a celkové pozitivní klima třídy.
• Dobře se mi učí ve třídě, která reaguje na mé podněty, a to nejlépe nějak tvořivě či
promýšlením.
• Prostředí, kde se mi dobře učí, vypadá jako příjemná přátelsky otevřená místnost, kde je
snaha vytvořit si jakousi svou cestu.
• Rozmanitost žáků považuji za věčně trvající výzvu individuálně se přizpůsobovat
žákům, ale na druhou stranu se také pokoušet je vést k jakési integraci a tzv. „držení za jeden
provaz“.
• Pro život je nejdůležitější, aby si žáci s sebou odnesli dovednosti a postoje vyplývající
z klíčových kompetencí.
• Když část žáků stále nerozumí učivu, bylo by nejspíš potřebné nějak zajistit jejich
individuální či skupinové doučování vedené buď mnou samotným, nebo jinou osobou
dostatečně kompetentní podle situace, případně učivo podat celé třídě znova, ale jinou
metodou či formou.
• Netrvám na tom, aby všichni žáci uměli učivo na výbornou a srovnávali se s výkony a
známkami s ostatními.
• Vědomosti žáků odpovídají mnohdy kvalitě výuky.
• Netrvám na tom, aby všichni žáci hned dokázali vyjádřit či zhodnotit své silné a slabší