430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora_Portfoliovy_ukol_-_Ucitelovo_pojeti_vyuky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
minimálně až žádné, a že by vzdělávací obsah měl být výrazně omezen spíše na praktické
hledisko.
• Spolupráce s rodiči pro mě znamená společné přispívání k pozitivnímu rozvoji žákovy
osobnosti důstojnou komunikací.
• Když učím, je to jako neustálé nasměrovávání žáků jistými směry.
• Já jako učitel bych si měl více všímat žáků než učiva.
• Já jako dobrý učitel chci žáky nejen motivovat pro učivo svého oboru, ale především
žáky nenásilně, zajímavě a efektivně vést k rozvoji všech klíčových kompetencí.
Ve svém pojetí výuky mám vesměs zahrnuty všechny oblasti standardu.
Samozřejmě, že však ne s úplně veškerými dílčími podoblastmi.
Vysvětluji si to tím, že mě při dokončování vět zrovna nenapadlo zmínit všechny dané
náležitosti. Buď jsem na ně pravděpodobně zapomněl, anebo se mi zrovna v daný moment při
dokončování určité věty nevybavily.
Nezahrnutými podoblastmi standardu učitele v mém pojetí výuky jsou především následující:
• Učitel plánuje, z čeho a jak žáci i učitel poznají, že dosáhli stanovených cílů. Rozhoduje
se o způsobu reflexe a hodnocení procesu a výsledků učení žáků.
• Učitel zvládá kázeň ve třídě, která je chápána jako dodržování dohodnutého řádu a
pravidel chování a soužití ve třídě; při řešení nekázně a rušivého chování jedná rázně,
důsledně, ale současně s důrazem na důstojnost a vzájemný respekt.
• Učitel využívá didaktické znalosti obsahu pro učení žáků.
• Učitel shromažďuje a využívá zdroje, které mu pomáhají reflektovat efektivitu výuky.
• Učitel aktivně čelí stresu a syndromu vyhoření.
Své celkové pojetí výuky bych charakterizoval poměrně kladně.