2. Záznam z hospitace - Šelmy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- na webu najdou, kde ty šelmy jsou - semtam lidi někoho zastřelí - aby třeba toho rysa nešlo tak snadno vyhledat, dávají se info. na web se zpožděním
• pomáhají s rozdáváním, poslouchají, píší
- nikdo na tento podnět nereaguje
• vypracovávají písemku
- opakované dotazy některých žáků: Co u té 5ky máme napsat? Jak?
• někteří odevzdávají písemku již po 5 minutách; poté se někteří hlásí, že ještě píší, postupně odevzdávají i ostatní
• po písemce se něktří žáci ptají na něco nejasného k jedné otázce z písemky: Co je to embryo?
• odevzdávají sešity
- 1 z žáků tvrdí, že to nemá dopsáno, myslel si, že to mělo být v zeměpisu (2. předmět učitele)
• poslouchají, reagují na podněty k prezentaci
- někteří přitakávají
přes tabuli je potaženo
promítací plátno
• vysvětlování
• písemné zkoušení,
práce s textem
• diskuse
• rozhovor
- dialog
• projekce statická, výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací
• papíry s (19) otázkami k písemce, psací potřeby žáků
• – | | –
• papíry s otázkami k písemce
• sešity žáků
• prostředky k prezentaci, sešity žáků, psací potřeby
• hromadná – frontální
– samostat. práce
• hromadná – frontální
• – | | –
Čas Etapa hodiny Aktivita učitele Aktivita žáků Obraz tabule Vyučovací metody Vyučovací prostředkyPoznámky
(forma výuky, kázeňská opatření apod.)
- fotopast - foťák, krabička přivázaná na strom; fotí, když je tam pohyb - místo, kde rys i medvědi chodí kolem; píše to čas, kdy tam byli – rys má skvrny, podoba jako u mloka – | | – – | | – – | | – 0,5 min závěrn
- obrázky: medvěd ve Vendryni; medvědice s medvídětem pod Čantoryí; 2004 3., 4. měsíc- Gírová, Mosty u Jabl., Hrčava
- Slovensko až 800 medvědů, u nás 1 – 2 většinou mladí vyhnaní ze Slovenska staršími medvědy
- není nutné se jich bát, ale přemýšlejte, co by se stalo, kdybychom je potkali
- Třinec Lyžbice- srst medvěda, Řeka-kamenolom – většinou jsou tu jen sezónně (ne po celou dobu)
- Co když je nevyfotím? Jak se něco dozvím? (asi řeč. otázka) – pobytové znaky - seškrabaná kůra (havně medvěda); stopy (hledáme s drápy, mohou být vedle i lidské); trus (něco sežral)
- medvědi samotáři x vlci ve smečkách - pojem čarování - stopy v 1 rovině, vlci našlapují do stop po jiných vlcích; rys, kočka zatahují drápy, pak nemusí jít vidět (vytáhnou je např. na stromě; pobyt. znaky srny mohou šelmy oklamávat
- medvěd je větší, může vyhnat i vlka, jí vše (borůvky, maliny, houby, rostliny- většina potravy; maso jí v menším množství
- při setkání s medvěděm (m.) - co dělat? – chodit po tur. trasách (nechodit moc po pralese Mionchí), nemají rádi lidi, má m. má perfektní čich, sluch, méně zrak - když si povídáme, zpíváme → m. to pozná; lidi v lese i přespávají, když nosí jídlo do lesa- m. mu to voní, mohou to jídlo odnést