2. Záznam z hospitace - Šelmy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- Kdy je nebezpečný? - zraněný, samice má mláďata; když ho vidím (např. 10 m ode mě)- dělat mrtvého, pomalu mluvit a odcházet, nedívat do očí (výzva k boji x m. se staví na zadní nohy, aby viděl, líp zabral pach); když jde za mnou- položit batoh, jít dál (prohlídne si batoh), nelezem na strom (to m. umí, 1 ranou zabije krávu); chráníme si: krk, orgány- srdce, plíce, mozek; držet si hlavu, shoulit do klubíčka, lehnout, dělat mrtvého (m. do nás strčí, ale o mrtvolu nemá zájem)- ale delší dobu (m. to může hlídat)
- na Slovensku chodí ve vesnicích do kontejnerů, hrabou ve zbytcích jídel, ve věcech- m. se nebojí → je nebezpečný - m. lidi uspí, převezou ho do jiného státu (do lesa)
- Mosty u Jabl. 1996 kamion srazil medvěda (dnes vycpaný v muzeu v zámku ve F-M), i rysa; z vlků (v.) prý u nás žije jen 1 směčka (je jich málo, ještě je srážíme)
- infrastruktura - přechod na M. u Jabl., ekodukty- dobré pro přírodu – OCHRANA krit.ohr. druhy (nejvyšší ochrana v ČR)
- stát nám zaplatí na škodách na našem majetku po těchto šelmách- chránit ovce před v. a m. (zavírat ohrady, hlídat psy)
- pytláci velkých šelem - za 20 let zabili 500 rysů; pytlák v Beskydech zabil medvěda roku 2009 (uřezal nohy, zabalil do pytle, hodili do vody) → vlčí i rysí hlídky (od 15 let) - proti pytlákům- ptá se, kdo by měl o to zájem?- je to neplacené, mohou pomoct v přírodě; zjišťují tam pobytové znaky
• informuje, že od příště se na pár hodin něco dozví ode mě
• rozloučení s žáky
-
- žák dodává: prý i na Bahenci
- civí
- někdo se ptá: maso? ryby?
- někteří vypadají i zaujatě, ale mlčí
• poslouchají, přitakávají
• loučí se, balí se
- předvádění (ukázka, jak si tělo chránit před medvědem)
• vysvětlování
• – | | – • – | | –Hodnotící list
1. – POHYB 2. – HLAS 3. – PÍSMO 4. – ŘEČ 5. – STYL 6. - PROSTŘEDKY
chodí mezi žáky silný vůbec nepíše spisovná autoritativní ŘÍZENÍ
stojí slabý hovorová demokratický příkazy
sedí zřetelné (dostat. velké) nevyhraněný sliby
výrazný nezřetelné (malé) strhující
nevýrazný zajímavá stimulační
dobře čitelné uspávající inhibiční
špatně čitelné
7. – VNÍMAVOST 8. – MOTIVACE 9. – ZPRAC. OBSAHU 10. – ZPŮSOB PODÁNÍ 11. – UŽITÍ UČEB. 12. – AKTIVITA ŽÁKŮ
SITUACE Žáků UČIVA UČIVA POMŮCEK
pohotový verbální klasické sděluje nepoužívá reagují jednotlivci
s časovým odstupem situační tvořivé vyvozuje reaguje skupina žáků
nevšímavý argumentuje používá efektivně reaguje celá třída
funkční izolované používá neefektivně nereagují
neúčelná koncepční
13. –MEZIPŘEDMĚT. 14. – UČITELOVY 15. – ČASOVÉ ROZVRŽENÍ 16. – PLÁN PRÁCE 17. –MODERNIZACE 18. – PŘÍPRAVA UČITELE:
VZTAHY OTÁZKY HODINY NA VÝUKU
ne rozvíjí připravené učitel ho dodržuje dodržuje plán obsah má přípravu