Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4. Záznam z hospitace - Ptáci - úvod, stavba těla

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Záznamový arch o průběhu vyučovací hodiny:

I. Informativní část:

Škola: ZŠ a MŠ Písek, Písek 184, příspěvková organizace (okres F-M) Učitel: Mgr. Tomáš Minks Třída: 7. B Předmět: Přírodopis Počet žáků: 17 Datum hospitace: 22. 11. 2017 Tématický celek: Biologie živočichů Téma vyučovací hodiny: Ptáci – úvod, stavba těla Jméno pozorovatele: Daniel Sikora Obor studia: Učitelství matematiky pro ZŠ a Učitelství přírodopisu pro ZŠ

II. Přípravná část:

tabule s křídou, učebnice Přírodopis 7 (Čabradová a kol., 2005), pracovní listy, sešity žáků, psací potřeby

III. Realizační část:

1. úvod 0,5 min

2. expozice 42,5 min

3. závěr 2 min

Čas Etapa hodiny Aktivita učitele Aktivita žáků Obraz tabule Vyučovací metody Vyučovací prostředky

Poznámky

(forma výuky, kázeňská opatření apod.)

0,5 min úvod

• přichází do třídy

• seznamuje žáky s tématem a náplní hodiny: ptáci – úvod, stavba těla; budou vyplňovat pracovní list

• postupně se utiší, sedí v lavicích

• – | | –, poslouchají, někteří se ještě baví

• výklad • hromadná – frontální

42,5 min

12 min

5 min

25,5 min

expozice

• podněcuje žáky, že budou hledat info do pracovního listu z učebnice od str. 34 po str. 37

- přiděluje žákům čísla 1 až 6, přerozděluje je podle čísel do sloupců v rámci polovin lavic

- sděluje, že každý dostane papír (p. l.) a bude mít max. 15 min na to, aby vypracoval úlohy v pracovním listu (p. l.)

- zdůrazňuje, aby poslouchali: pracujte sami / ve dvojicích – všichni pracují, ne že někdo bude pracovat i za jiného

• nechává čas k vypracování p. l., chodí po třídě; v průběhu dodává, že některé info v učebnici není

- podotýká: kdo má rychle hotovo, dělá si samostatnou práci, neruší! – prohlédne si v učebnici obrázky druhů ptáků, co se budou probírat; - reaguje, že na 1 skupinu ještě chvíli počkáme

• říká, že každý dostane písmenko a přiřazuje A, B, C a podle nich žáky přerozděluje do sloupců v rámci celých lavic

- vybízí: zkontrolovat skupinově, zda všichni mají stejné odpovědi a kdo ne, ukázat mu příp. v učebnici, co je správně

- chválí: Jste šikovní!

• žádá 1 – 2 žáky: vypnout vzadu počítač, zatáhnout

• podotýká a pobízí: vámi napsané info z tabule z předešlé hodiny je smazané – vzpomene si někdo, co tu bylo napsané nebo na co si ještě vzpomenete? - poznamenává, že většina z toho se stavbou těla souvisí

• vyzývá ke společné kontrole a rozboru informací z p. l.; pobízí žáky, aby postupně četli úlohy z p. l. a odpovídali řešení;

- koordinuje odpovědi žáků, poznamenává vysvětlivky k některým úlohám, místy jakoby žertovně sváděl ke špatným odpovědím (např. Opravdu se ptáci nečepýří?)

- u 5. úlohy se ptá: Kdo ještě má páteř z obratlů? (savci- lidé-, plazi, ryby, obojž., paryby – chrupavčitá vnitř. kostra; obratle všech obratlovců jsou s chrupavkami- desky z chrupavek)

Témata, do kterých materiál patří