4. Záznam z hospitace - Ptáci - úvod, stavba těla
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
• informuje: máme poslední 2 min do konce – bude třeba uklidit pomůcky, udělat pořádek, odchod na oběd
• dodává, že od příště se na pár hodin něco dozví ode mě
• nechává chvíli čas na úklid, koordinuje především úklid pomůcek
• zkontroluje provedení úklidu ve třídě, postaví se do čela řady žáků a odvádí třídu do šatny a na oběd
- doplňují si schéma
- – | | –
- doplňují si poznámky
- u kohouta a slepice, bažant
- pozasmíváme se
- u ještěrek, čolků, ovce a beran, lev a lvice, koza, kráva, husa
• poslouchají, přitakávají
• – | | –
• balí se, uklízí, 3 žáci odnáší pomůcky
• uspořádávají řadu před dveřmi ve třídě a odcházejí společně s učitelem do šatny a na oběd
schéma plic se vzdušnými vaky a procesu dvojího okysličení krve
schéma typů srdce ryb; obojž.; plazů, ptáků a savců
pohlavní dimorfismus = pohlavní dvojtvárnost
di – dva
morfa - tvary
- grafické a výtvarné činnosti
- – | | –
- grafické činnosti
• vysvětlování
- tabule s křídou
• – | | –
• – | | –Hodnotící list
1. – POHYB 2. – HLAS 3. – PÍSMO 4. – ŘEČ 5. – STYL 6. - PROSTŘEDKY
chodí mezi žáky silný vůbec nepíše spisovná autoritativní ŘÍZENÍ
stojí slabý hovorová demokratický příkazy
sedí zřetelné (dostat. velké) nevyhraněný sliby
výrazný nezřetelné (malé) strhující
nevýrazný zajímavá stimulační
dobře čitelné uspávající inhibiční
špatně čitelné
7. – VNÍMAVOST 8. – MOTIVACE 9. – ZPRAC. OBSAHU 10. – ZPŮSOB PODÁNÍ 11. – UŽITÍ UČEB. 12. – AKTIVITA ŽÁKŮ
SITUACE Žáků UČIVA UČIVA POMŮCEK
pohotový verbální klasické sděluje nepoužívá reagují jednotlivci
s časovým odstupem situační tvořivé vyvozuje reaguje skupina žáků
nevšímavý argumentuje používá efektivně reaguje celá třída
funkční izolované používá neefektivně nereagují
neúčelná koncepční
13. –MEZIPŘEDMĚT. 14. – UČITELOVY 15. – ČASOVÉ ROZVRŽENÍ 16. – PLÁN PRÁCE 17. –MODERNIZACE 18. – PŘÍPRAVA UČITELE:
VZTAHY OTÁZKY HODINY NA VÝUKU
ne rozvíjí připravené učitel ho dodržuje dodržuje plán obsah má přípravu
rozvíjí nepřipravené zbývá mu čas přizpůsobuje situaci pomůcky bez přípravy
s VV, M, ČJ učitel ho překračuje improvizuje metoda (improvizuje)
zjišťovací učitel nezvládá neřídí se jím organizace (forma)
aplikační tradiční
netradiční
tvořivá
netvořivá
19. SLOVNÍ ZHODNOCENÍ
– jednotlivé fáze výuky na sebe celkově navazovaly, v průběhu expozice v jedné chvíli bylo využito času k udání do pořádku technického vybavení
– použité metody a formy byly přijatelné, několik se jich opět vystřídalo, časově se v hodině vše vydařilo úspěšně stihnout, dokonce čas zbýval
– aktivita žáků byla poměrně znatelná, postupně se projevila u většiny žáků
– naplnění výukových cílů bylo zdařilé a usoudil bych, že i efektivní