Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4. Záznam z hospitace - Ptáci - úvod, stavba těla

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

• informuje: máme poslední 2 min do konce – bude třeba uklidit pomůcky, udělat pořádek, odchod na oběd

• dodává, že od příště se na pár hodin něco dozví ode mě

• nechává chvíli čas na úklid, koordinuje především úklid pomůcek

• zkontroluje provedení úklidu ve třídě, postaví se do čela řady žáků a odvádí třídu do šatny a na oběd

- doplňují si schéma

- – | | –

- doplňují si poznámky

- u kohouta a slepice, bažant

- pozasmíváme se

- u ještěrek, čolků, ovce a beran, lev a lvice, koza, kráva, husa

• poslouchají, přitakávají

• – | | –

• balí se, uklízí, 3 žáci odnáší pomůcky

• uspořádávají řadu před dveřmi ve třídě a odcházejí společně s učitelem do šatny a na oběd

schéma plic se vzdušnými vaky a procesu dvojího okysličení krve

schéma typů srdce ryb; obojž.; plazů, ptáků a savců

pohlavní dimorfismus = pohlavní dvojtvárnost

di – dva

morfa - tvary

- grafické a výtvarné činnosti

- – | | –

- grafické činnosti

• vysvětlování

- tabule s křídou

• – | | –

• – | | –

Hodnotící list

1. – POHYB 2. – HLAS 3. – PÍSMO 4. – ŘEČ 5. – STYL 6. - PROSTŘEDKY

chodí mezi žáky silný vůbec nepíše spisovná autoritativní ŘÍZENÍ

stojí slabý hovorová demokratický příkazy

sedí zřetelné (dostat. velké) nevyhraněný sliby

výrazný nezřetelné (malé) strhující

nevýrazný zajímavá stimulační

dobře čitelné uspávající inhibiční

špatně čitelné

7. – VNÍMAVOST 8. – MOTIVACE 9. – ZPRAC. OBSAHU 10. – ZPŮSOB PODÁNÍ 11. – UŽITÍ UČEB. 12. – AKTIVITA ŽÁKŮ

SITUACE Žáků UČIVA UČIVA POMŮCEK

pohotový verbální klasické sděluje nepoužívá reagují jednotlivci

s časovým odstupem situační tvořivé vyvozuje reaguje skupina žáků

nevšímavý argumentuje používá efektivně reaguje celá třída

funkční izolované používá neefektivně nereagují

neúčelná koncepční

13. –MEZIPŘEDMĚT. 14. – UČITELOVY 15. – ČASOVÉ ROZVRŽENÍ 16. – PLÁN PRÁCE 17. –MODERNIZACE 18. – PŘÍPRAVA UČITELE:

VZTAHY OTÁZKY HODINY NA VÝUKU

ne rozvíjí připravené učitel ho dodržuje dodržuje plán obsah má přípravu

rozvíjí nepřipravené zbývá mu čas přizpůsobuje situaci pomůcky bez přípravy

s VV, M, ČJ učitel ho překračuje improvizuje metoda (improvizuje)

zjišťovací učitel nezvládá neřídí se jím organizace (forma)

aplikační tradiční

netradiční

tvořivá

netvořivá

19. SLOVNÍ ZHODNOCENÍ

– jednotlivé fáze výuky na sebe celkově navazovaly, v průběhu expozice v jedné chvíli bylo využito času k udání do pořádku technického vybavení

– použité metody a formy byly přijatelné, několik se jich opět vystřídalo, časově se v hodině vše vydařilo úspěšně stihnout, dokonce čas zbýval

– aktivita žáků byla poměrně znatelná, postupně se projevila u většiny žáků

– naplnění výukových cílů bylo zdařilé a usoudil bych, že i efektivní

Témata, do kterých materiál patří