Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4. Záznam z hospitace - Ptáci - úvod, stavba těla

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (97 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- při úloze 6 se zmiňuje o souvislosti s délkou střev, využívá přirovnání trávicí soustavy s námi, krávou, papoušky- kamil

• poslouchají, plní pokyny učitele

• hledají informace v textu učebnice, vypracovávají p. l.

- jsou rychlí, ani nevykřikují, někdo se šeptem baví

- 5 z 6 skupin jsou hotovi do

10 min, po další chvíli už všichni

• plní pokyny učitele

- tvrdí, že žádné chyby nebyly

• 2 kluci se toho chopí, 1 zvedá 2.

• dostavují se odezvy: ocas, peří (nově), srdce (nově), ornitologie (frontálně nově), kloaka (nově) – stavba těla, rozmnožování

• poslouchají, postupně čtou úlohy z p. l., plní pokyny, reagují na podněty učitele, někteří odpovídají

- nenechávají se nachytat, případně se pozasmějí (i já)

• vysvětlování,

skládankové učení

• – | | –, práce s prac. listem, s učebnicí, s textem

• – | | –, diskuse

• dialog

• rozhovor opakovací, motivační

• vysvětlování, výklad, popis, rozhovor vyvozovací

• učebnice, pracovní listy,

psací potřeby

• – | | –

• – | | –

• pracovní listy, sešity žáků, psací potřeby

• – | | –

• hromadná – samostat. práce

• skupinová – homogenní

• hromadná – frontální

• – | | –

Čas Etapa hodiny Aktivita učitele Aktivita žáků Obraz tabule Vyučovací metody Vyučovací prostředky

Poznámky

(forma výuky, kázeňská opatření apod.)

- u úlohy 8 poznamenává, že daná informace platí spíše jen u některých ptáků

- při 9. úloze doplňuje na tabuli informaci o vzdušných vacích

schématem s popisem (viz přiložený vyplněný p. l.)

– | | – – | | – – | | – 2 min závěr

– kreslí, popisuje a vysvětluje dvojí okysličení krve(kyslík jde do plic, do vaku a zpět do plic)

- u 10. úlohy obdobně na tabuli doplňuje informace o srdci schématy s popisky (viz p. l.) – kreslí, popisuje, vysvětluje, uvádí do kontextu a dodává- zopakoval srdce ryb, obojživelníků, plazů a doplnil, že typově stejné srdce, jako je u plazů, se vyskytuje také u ptáků, ale i u savců

- při úloze 11 poznamenává, že doposud brali obratlovce, které bychom mohli charakterizovat jako studenokrevné; nyní jsme začali probírat obratlovce teplokrevné – ptáci jsou 1. teplokrevní obratlovci

- u úlohy 12 dodatečně přiřadil k nejvýznamnějším smyslům ptáků, ke zraku a sluchu, konkrétnější skupiny ptáků (řády), které vynikají nejvíce právě v jednom z těchto smyslů: zrak – dravci, sluch – sovy

- k úloze 13 vybízí žáky, podotýká a píše na tabuli – napište si pod tu 13. úlohu na volné místo toto: (viz obraz tabule)

- ptá se, u kterých ptáků se s tím můžeme setkat?

- poznamenává: u nich jsou samci ♂ hezčí než samice; škoda, že u lidí je to naopak 

- pobízí o doplnění příkladů i případně u jiných skupin obratlovců

- táže: Podle čeho můžeme poznat vnější pohlavní znaky? – např. dravci - samice ♀ je větší až o 1/3

Témata, do kterých materiál patří