(3) 5. a 6. Příprava na hodinu - Ptáci - vnitřní stavba těla
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- potřebné informace vyhledávají v učebnici samostatně
- postupně sdělují svá řešení úloh 2 a 3 z prac. sešitu, u úlohy 3 svá řešení také zdůvodňují nebo opravují, odůvodnění nesprávného řešení a jeho oprava případně i jinými žáky
• odpovídají na položené otázky z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny
• rozhovor opakovací
• vysvětlování, práce s učebnicí, s prac. sešitem, popis, rozhovor vyvozovací, grafické činnosti, diskuse
• rozhovor upevňovací
• – | | –
• hromadná
- frontální
- samost. práce
- frontální
• hromadná
– frontální
5 min
25 min
5 min
• sešity žáků, případně učebnice
• učebnice, pracovní sešity, psací potřeby, tabule s křídou
• učební materiály žáků
Závěr
5 min
• celkové zhodnocení aktivity žáků
• informování o tématu další hodiny
(chování ptáků)
• rozloučení se s žáky
• poslouchají
• – | | –
• loučí se, balí se
• popis
• výklad
• – | | –2,5 min
2 min
0,5 min
Přílohy: vyplněná cvičení z pracovního sešitu, doplněná o poznámky
Vlastní závěrečné zhodnocení:
7. B – čas přebýval asi tak o 5 minut a tak jsme si s žáky trochu popovídali i o osobních záležitostech
– v této třídě byli žáci velice aktivní, připadalo mi to téměř, jakoby se přede mnou předháněli, vyloženě pasivního jsem nezaznamenal žádného žáka
– cíle byly naplněny s časovým bonusem, žáci měli splněné zadané úlohy poměrně rychle a bez větších obtíží
– na začátek příští hodiny jsem zařadil navíc motivační fázi namísto opakování
– měl jsem z tého hodiny velmi příjemné pocity; nejen z toho, že se v hodině stihlo to, co bylo plánováno, ale možná pro mě především, protože jsem měl příležitost se s žáky i lépe seznámit
7. A – čas zde na rozdíl oproti předchozí třídy vyšel jen tak akorát
– většina žáků byla poměrně aktivních a pracujících přijatelným tempem, je zde však jeden žák s poruchou autistického spektra s asistentkou, kdy je vždy potřeba snažit se přizpůsobovat tempo výuky jemu, tento žák zde má také sourozence, který však asistentku nemá, připadá mi však ještě pomalejší
– cíle byly naplněny vzhledem k podmínkám dobře, většině žáků nečinily zadané úlohy větší problém, jen bylo potřeba více dbát na ty dva nejpomalejší žáky, aby si i oni z hodiny něco odnesli
– i zde taktéž jsem na příště zařadil motivační fázi navíc namísto opakování
– práce v této třídě nebyla vůbec špatná, vlastně jsem rád za příležitost získat zkušenost a poznat v praxi, jak se pracuje se třídou, v níž je žák se specifickými vzdělávacími potřebami; jinak si myslím, že většina žáků této třídy mě vzala tak trochu i za kamaráda, neboť z této třídy se již s jedním klukem znám; zde jsem si však sám uvědomil, aby zde třeba nebyla výrazněji ohrožena má autorita, aby bylo možné s žáky pracovat tak, jak je potřeba a aby si třeba příště nemysleli, že si mohou ke mně moc dovolovat nějaké srandičky, které by mohly být přes čáru, byť ve výsledku vyloženě negativní pocity v této třídě rozhodně nemám