Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Denikovy_zaznam_3-2

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (122.74 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

mm2 cm2 dm2 m2 a ha km2, mezi nimiž je postupně vždy následující jednotka větší 100krát a 

opačně menší 100krát. Žáci měli nejdříve příklady, kdy převáděli jednotky mezi sebou pouze 

s hodnotou 1, 10, 100, 1000, 10000 … a 0,1; 0,01; 0,001 … Např. 1 m2 na cm2; 1000000 mm2 

na dm2 nebo postupně i 0,0001 km2 na a, a podobně. Poté jsem postupně zahrnoval hodnoty se 

všemi číslicemi, např. 56,6 ha na dm2. 

Procvičování  těchto  převodů  probíhalo  nejdříve  tak,  že  jsem  si  volal  k tabuli  na 

jednotlivé příklady žáky, kteří se sami hlásili. Poměrně vzápětí jsem si začal všímat těch, kteří 

se  vůbec  nehlásí,  místy  jsem  si  některé  žáky  procházel,  často  jsem  se  zastavoval  a  lavic 

některých z nich a řekl jim jen, že např. správně neměl násobit, ale dělit, tedy uvědomit si zda 

převádí menší jednotku na větší nebo naopak, pak také kolik nul má připsat, ubrat nebo spíše 

o kolik míst má desetinnou čárku posunout do prava nebo doleva. 

Vycítil  jsem,  že  tímto  způsobem  docela  u  mnohých  velice  tápeme  a  zkusil  jsem  toto 

učivo  podat  o  něco  lépe.  Řekl  jsem  žákům,  ať  se  zaměřují  pouze  na  posouvání  desetinné 

čárky,  nikoliv  na  připisování  a  ubírání  nul.  Zopakovali  jsme  si,  že  v desetinném  čísle  si  za 

desetinnou  čárkou,  za  číslicemi  různými  od  nuly,  kde  pak  již  žádné  číslice  různé  od  nuly 

Témata, do kterých materiál patří