Denikovy_zaznam_3-2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
důrazněji až mírně nazlobeně zakřičet a třída se znatelně zklidní a začne věnovat větší pozor.
Už si také dokážu více ohlídat určité jedince a na mnohé z nich zabere pouze, když se na ně
nazlobeně podívám.
Z didaktické situace zde vezměme například situaci v šesté třídě, kdy jsme probírali
převody jednotek obsahu, včetně jednotek a a ha. Toto učivo navazovalo na převody jednotek
délky.
Nejprve jsme si tedy zopakovali vztahy mezi převody jednotek délky. Když vedle sebe
seřadíme následující jednotky od nejmenší po největší, tedy mm cm dm m, víme, že u těchto
vypsaných jednotek je každá následující 10krát větší, a v opačném směru, tedy každá
předcházející je 10krát menší. Dále pak máme jednotku km a ta je již ne 10krát, ale 1000krát
větší než m a opačně, jednotka m je 1000 menší než km.
U jednotek obsahu je to jiné v tom, že se jednotky mm2 cm2 dm2 m2 již postupně nezvětšují
10krát, ale 100krát, a opačně se zase 100krát zmenšují, musíme zde tedy oproti jednotkám
délky uvažovat při násobném zvětšování dvojnásobný počet nul, respektive dvojnásobný
počet míst (při posouvání desetinné čárky mezi číselnými řády). Mezi m2 a km2 je to tedy pak
ne 1000krát, ale dvojnásobný počet nul (míst), tedy 1000000krát. Zde však přidáváme mezi
m2 a km2 ještě jednotky a a ha, pak máme jednotky m2 a ha km2, kde každá následující je větší
100krát, jednotky a a ha nám zde vlastně vyplnily mezeru a díky tomu pak máme jednotky