Denikovy_zaznam_3-2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
nejsou, můžeme dopsat tolik nul, kolik chceme. Musíme si však hlavně vždy uvědomovat kde
ta desetinná čárka je, byť je neuvedena u přirozených čísel, např. u čísla “ 67 „ není desetinná
čárka, ale byla by takto „ 67, „ , ale pozor, za desetinnou čárkou musí být alespoň jedna nula,
takže nemůže být „ 67, „ , ale „ 67,0 „ a dál vpravo již můžeme dopisovat tolik nul, kolik
potřebujeme, a naopak můžeme nakonec nepotřebné nuly zprava umazat.
Následně jsem došel ještě k této pomocné technice, např. při převodu 6,7 cm2 na mm2 nejdříve
si pod tento příklad napíšeme šipku, která bude směřovat od menší jednotky k větší jednotce.
Pokud bude šipka směřovat do prava, budeme posouvat desetinnou čárku do prava. Pokud
bude šipka směřovat do leva, budeme desetinnou čárku posouvat do leva. Teprve pak
uvažujeme, zda je mezi těmito jednotkami 100, 10000 nebo 1000000násobek a až nakonec
posouváme příslušným směrem, do prava nebo do leva, desetinnou o 2, o 4 nebo o 6 míst.
Po použití této techniky bylo již zvláště pro ty nejslabší žáky mnohem zvládnutější. Cíl,
že žáci převádí jednotky obsahu, byl již mnohem lépe naplňován. Samozřejmě že i přesto se
stále našli ti zcela nejslabší žáci, kterým to bylo potřeba individuálně vysvětlovat vícekrát.
Dokonce se již dvakrát uskutečnilo individuální doučování pro 2 žáky v době, kdy již tito žáci
neměli výuku.