Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Denikovy_zaznam_3-2

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (122.74 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

nejsou, můžeme dopsat tolik nul, kolik chceme. Musíme si však hlavně vždy uvědomovat kde 

ta desetinná čárka je, byť je neuvedena u přirozených čísel, např. u čísla “ 67 „ není desetinná 

čárka, ale byla by takto  „ 67, „ , ale pozor, za desetinnou čárkou musí být alespoň jedna nula, 

takže nemůže  být  „ 67,  „ , ale  „ 67,0  „ a dál  vpravo  již  můžeme dopisovat tolik  nul, kolik 

potřebujeme, a naopak můžeme nakonec nepotřebné nuly zprava umazat. 

Následně jsem došel ještě k této pomocné technice, např. při převodu 6,7 cm2 na mm2 nejdříve 

si pod tento příklad napíšeme šipku, která bude směřovat od menší jednotky k větší jednotce. 

Pokud  bude  šipka  směřovat  do  prava,  budeme  posouvat  desetinnou  čárku  do  prava.  Pokud 

bude  šipka  směřovat  do  leva,  budeme  desetinnou  čárku  posouvat  do  leva.  Teprve  pak 

uvažujeme,  zda  je  mezi  těmito  jednotkami  100,  10000  nebo  1000000násobek  a  až  nakonec 

posouváme příslušným směrem, do prava nebo do leva, desetinnou o 2, o 4 nebo o 6 míst. 

Po použití této techniky bylo již zvláště pro ty nejslabší žáky mnohem zvládnutější. Cíl, 

že žáci převádí jednotky obsahu, byl již mnohem lépe naplňován. Samozřejmě že i přesto se 

stále  našli  ti  zcela  nejslabší  žáci,  kterým  to  bylo  potřeba  individuálně  vysvětlovat  vícekrát. 

Dokonce se již dvakrát uskutečnilo individuální doučování pro 2 žáky v době, kdy již tito žáci 

neměli výuku.  

Témata, do kterých materiál patří