Portfoliovy_ukol_3_-_Skolni_vzdelavaci_program
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
V rámci kompetencí pracovních vede žáky k efektivitě při organizování vlastní práce
(k plánování úkolů a postupů); požaduje dokončování úkolů v dohodnuté kvalitě a termínech;
vede žáky k ověřování výsledků.
Co se týče např. učiva Celá čísla a jejich znázornění (číselná osa, teploměr, model), jež
vychází z Rámcového vzdělávacího programu (RVP), že žák pracuje v oboru celých čísel
početně, porozumí významu znaku "-" pro zápis celého záporného čísla a toto číslo vyznačí
na číselné ose; vztahují se k němu pro 7. ročník následující školní výstupy.
Žák znázorní celé číslo na číselné ose a určí číslo opačné; porovná celá čísla pomocí
znamének nerovnosti; provádí početní operace s celými čísly – sčítá, odčítá, násobí, dělí; řeší
jednoduché slovní úlohy v oboru celých čísel.
Pokud bych to měl konfrontovat s tím, co jsem spatřil vlastními smysly např.
v rámci užší části matematického učiva Sčítání celých čísel, především z toho, co se zásadně
liší oproti tomu, co je napsáno v ŠVP, tak možná pouze následovně u dvou příkladů.
Z netradičních vyučovacích metod jsem v podstatě nezažil nic, pokud bych do nich
nezahrnoval např. takovou občasnou vnitřní diferenciaci, při níž dochází paní učitelkou třeba
k odpouštění některých úkolů slabším žákům jak při práci v hodině, tak při písemné práci
nebo k přípravě a přidělení nadstandardní i zábavnější práce pro žáky nadané jako např. různé
pracovní listy s čísly s velkou absolutní hodnotou, příklady na vybarvování, hady, pyramidy,
apod.
Využívání prostředků výpočetní techniky jsem sice během klasických vyučovacích hodin
matematiky nezažil, ale zažil jsem je při školním individuálním doučování u třech žáků
v rámci použití online cvičení přes interaktivní tabuli.