Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfoliovy_ukol_3_-_Skolni_vzdelavaci_program

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (104.74 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

V rámci  kompetencí  pracovních  vede  žáky  k efektivitě  při  organizování  vlastní  práce 
(k plánování úkolů a postupů); požaduje dokončování úkolů v dohodnuté kvalitě a termínech; 
vede žáky k ověřování výsledků. 

Co se týče např. učiva Celá čísla a jejich znázornění (číselná osa, teploměr, model), jež 

vychází  z Rámcového  vzdělávacího  programu  (RVP),  že  žák  pracuje  v  oboru  celých  čísel 
početně, porozumí významu znaku "-" pro zápis celého záporného čísla a toto číslo vyznačí 
na číselné ose; vztahují se k němu pro 7. ročník následující školní výstupy.  
Žák  znázorní  celé  číslo  na  číselné  ose  a  určí  číslo  opačné;  porovná  celá  čísla  pomocí 
znamének nerovnosti; provádí početní operace s celými čísly – sčítá, odčítá, násobí, dělí; řeší 
jednoduché slovní úlohy v oboru celých čísel. 

Pokud  bych  to  měl  konfrontovat  s tím,  co  jsem  spatřil  vlastními  smysly  např. 

v rámci užší části matematického učiva Sčítání celých čísel, především z toho, co se zásadně 
liší oproti tomu, co je napsáno v ŠVP, tak možná pouze následovně u dvou příkladů. 
Z netradičních  vyučovacích  metod  jsem  v podstatě  nezažil  nic,  pokud  bych  do  nich 
nezahrnoval např. takovou občasnou vnitřní diferenciaci, při níž dochází paní učitelkou třeba 
k odpouštění  některých  úkolů  slabším  žákům  jak  při  práci  v hodině,  tak  při  písemné  práci 
nebo k přípravě a přidělení nadstandardní i zábavnější práce pro žáky nadané jako např. různé 
pracovní listy s čísly s velkou absolutní hodnotou, příklady na vybarvování, hady, pyramidy, 
apod. 
Využívání  prostředků  výpočetní  techniky  jsem  sice  během  klasických  vyučovacích  hodin 
matematiky  nezažil,  ale  zažil  jsem  je  při  školním  individuálním  doučování  u  třech  žáků 
v rámci použití online cvičení přes interaktivní tabuli. 

Témata, do kterých materiál patří