Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfoliovy_ukol_3_-_Skolni_vzdelavaci_program

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (104.74 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Seminář k učitelské praxi 2 - matematika 

Portfoliový úkol – školní vzdělávací program 

Bc. Daniel Sikora (UČO: 430 115) 

ZŠ a MŠ Písek, příspěvková organizace, Písek 184, PSČ: 739 84 (okres Frýdek-Místek) 

Ve  školním  vzdělávacím  programu  (ŠVP)  této  školy  se  uvádí,  že  předmět 

matematika  se zde  vyučuje  jako samostatný předmět a  má časovou dotaci 5 hodin týdně  ve 
všech  ročnících,  kromě  8.  ročníku,  kde  jen  4  hodiny  týdně.  Vyučování  probíhá  ve  třídě, 
vyučovací  jednotkou  je  hodina.  Důraz  je  kladen  na  rozvoj  logického  myšlení,  čemuž  je 
podřízena  veškerá  výuka.  Dále  je  vzdělávání  zaměřeno  na  osvojení  pojmů,  matematických 
postupů  a  užití  matematiky  v reálných  situacích.  Ve  vyučování  se  vyučující  matematiky 
kromě  klasických  metod  postupně  snaží  zavádět  do  výuky  i  nové  netradiční  vyučovací 
metody. 

Z výchovných a vzdělávacích strategií pro rozvoj klíčových kompetencí žáků jsou zde 

zahrnuty následující. 
V rámci kompetencí k učení škola vede žáky k osvojování základních matematických pojmů a 
vztahů postupnou abstrakcí a zobecňováním reálných jevů, k vytváření zásoby matematických 
nástrojů (pojmů, vztahů, metod řešení,…); plánuje učení a hodnotí žáky způsobem, který jim 
umožňuje  vnímat  vlastní  pokrok;  podporuje  hledání  souvislostí  mezi  teorií  a  praxí  i  mezi 
jednotlivými  předměty,  vede  žáky  k aplikaci  znalostí  v ostatních  vyučovacích  předmětech  a 
v reálném  životě;  vede  žáky  k plánování  postupů  a  úkolů,  využívá  prostředků  výpočetní 
techniky. 
V rámci  kompetencí  k řešení  problémů  škola  učí  žáky  zvolit  správný  postup  při  řešení 
slovních  úloh  a  reálných  problémů  (provádět  rozbor  problému  a  plánu  řešení),  odhadovat 
výsledky; s chybou žáka pracuje jako s příležitostí jak ukázat cestu ke správnému řešení; vede 
žáky  k ověřování  výsledků;  umožňuje  žákům  pracovat  se  zdroji,  v nichž  si  mohou  ověřit 
správnost svého řešení.  
V rámci kompetencí komunikačních klade důraz na užívání správné terminologie a symboliky 
(na  formulaci a  vyjadřování  myšlenek a  názorů v logickém  sledu), na  výstižné  vyjadřování; 
vede  žáky  v rámci  skupinové  práce  k tomu,  aby  se  zhostili  role  mluvčího  a  prezentovali 
výsledky práce skupiny; vede žáky ke zdůvodňování matematických postupů. 
V rámci  kompetencí  sociálních  a  personálních  vyžaduje  dodržování  pravidel  slušného 
chování, sama dodržuje pravidla soužití ve třídě a tím podporuje pozitivní klima a atmosféru 
bezpečí;  zařazuje  do  výuky  takové  úkoly,  které  mohou  být  vykonávány  individuálně,  ve 
dvojicích  či  skupinově  (zadává  úkol,  při  kterých  žáci  mohou  spolupracovat)  a  s žáky 
reflektuje výhody a nevýhody těchto různých způsobů; vede žáky k tomu, aby se podíleli na 
utváření  příjemné  atmosféry  v týmu,  na  základě  ohleduplnosti  a  úcty  při  jednání  s druhými 
lidmi  přispívali  k upevňování  dobrých  mezilidských  vztahů,  v případě  potřeby  poskytli 
pomoc nebo o ni požádali; prostřednictvím různých technik hodnocení a sebehodnocení práce 
žáků se žáci učí oceňovat práci vlastní i druhých 
V rámci  kompetencí  občanských  učí  žáky  respektovat  názory  ostatních  a  zodpovědně  se 
rozhodnout  podle  dané  situace;  společně  se  žáky  se  domlouvá  na  pravidlech  soužití  i 
provozních  pravidlech  a  vede  žáky  k jejich  dodržování,  uplatňuje  důsledky  při  jejich 
nedodržování. 

Témata, do kterých materiál patří