Portfoliovy_ukol_3_-_Skolni_vzdelavaci_program
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Pokud bych to měl dát do souvislosti s vlastní výukou, tak např. v rámci též části
matematického učiva, co mě dále osobně zpočátku dělalo problémy plnit, ale postupně se to
zlepšuje, tak např. následovně.
Dělalo mi potíže hledat souvislosti mezi teorií a praxí i aplikaci znalostí v reálném životě, ale
později jsem např. začal používat techniku, že jsem místo kladných čísel, např. u čísla 56
použil formulaci, že mám 32 Kč a např. místo záporných čísel, např. u čísla 32 použil
formulace, že dlužím 32 Kč. A např. na příkladu -32 + 23 jsem začal vysvětlovat, že jsem 32
Kč v dluhu a přibude mi 23 Kč, tak co je pak větší, zda dluh nebo zisk? Pokud je dluh větší
než zisk, dluh splatit nemohu a budu stále v mínusu, ale menším; apod.
Větší problém mám zatím např. u vedení žáků ke skupinové práci, ale napadlo mě například
aspoň využít šikovnější žáky ve chvílích, kdy se nudí, aby pomáhali žákům, kteří jsou značně
pozadu.
Místy se mi také stává, že nastavím jistá pravidla i důsledky při jejich nedodržování a
nakonec jsem vždy toleroval určitá nedodržení. Např. když budu muset třídu více jak třikrát
důrazně napomenout, píše se za trest písemka. V tom bych také potřeboval jistě ještě
zapracovat.