Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Matematika - přípravy na hodinu k odevzdání 2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (23.58 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3. Žák určí, zda je součin i více než dvou (celých) čísel kladné nebo záporné číslo na základě sudého nebo lichého počtu záporných činitelů.

4. Žák využívá výhodně komutativní a asociativní zákon při výpočtu součinu tří a více celých čísel.

Typ hodiny: motivace, fixace, expozice

Žáci v rámci motivační rozcvičky samostatně, případně za pomocí učitele, řeší úlohu typu hada, kde by v úloze b) měli dojít k postupu pomocí zpětných kroků a inverzních operací, učitel postupně zapisuje jednotlivé správné kroky, nejlépe na základě postupného odvozování žáky. Následně žáci chodí řešit k tabuli uvedené příklady k zopakování vytýkání před závorku. Při expozičních částí se snaží s učitelem komunikovat, případně ho doplňovat zejména při zopakování členů v početních operacích, podílet se na vyvozování pravidel o uspořádání početních operací, čísel, závorek a určení, zda je součin kladné či záporné číslo na základě sudého či lichého počtu záporných činitelů. Při procvičování nabytých poznatků žáci opět postupně chodí k tabuli, kde uvádějí svá řešení. Rychlejším žákům jsou případně zadány příklady navíc na procvičení vlastností operací a závorek, případně příklad na porovnání dvou součinů s velkými celými čísly pomocí odhadu.

  1. Úvod a organizace …… cca 2 minuty

  2. Rozcvička s dvěma příklady typu hada, a) triviální, b) s využitím zpětných kroků a inverzních operací (motivace) …… cca 7 minut

3. Zopakování vytýkání před závorku v příkladech k procvičení (fixace) …… cca 8 minut

4. Opakování základních početních operací jejich členů, včetně uvedení příkladů (fixace)
…… 5 minut

5. Vyjádření slovně zadaného matematického modelu symbolicky pomocí čísel, operací a závorek (expozice) …… cca 10 minut

6. Odvození pravidla, zda je součin i více než dvou čísel kladné či záporné číslo na základě sudého či lichého počtu záporných činitelů (expozice) …… cca 8 minut

7. Procvičení uvedeného pravidla o kladném či záporném součinu na dalších příkladech, žáci chodí postupně k tabuli psát svá řešení (fixace) …… zbytek hodiny (cca 5 minut)

Reflexe hodiny:

Děti zaujala především rozcvička. Po zbytek hodiny se mnou spolupracovalo spíše jen pár šikovnějších žáků, mnozí byli spíše pasivnější. Někteří sem tam trochu vyrušovali, ale stačilo je napomenout jen jednou. Při počítání na tabuli jsem zjistil, že někteří si stále pletou základní znaménková pravidla, proto bylo potřeba se vracet k předchozím poznatkům.

Pokoušel jsem se obcházet třídou mezi žáky, i když některých žáků jsem si mohl všímat i více.

Témata, do kterých materiál patří