Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Matematika - přípravy na hodinu k odevzdání 2

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (23.58 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

4. Žák využívá při výpočtu třetí mocniny rozklad čísla na součin přirozeného čísla a čísla 10, 100, 1000; 0,1; 0,01 a 0,001, včetně pravidla pro mocninu součinu.

5. Žák určí odhadem přibližnou hodnotu třetí mocniny.

Typ hodiny: fixace, expozice

Žáci nejprve učiteli ústně sdělují výsledky příkladů k pamětnému počítání nebo s využitím tabulek. Poté postupně chodí k tabuli řešit uvedené příklady. V průběhu expozice především komunikují s učitelem, sledují postupy při řešení příkladů. Poté žáci opět chodí postupně řešit příklady k tabuli. Přímo na tabuli je postupně uvedeno více příkladů najednou, včetně těch, které se frontálně vyřešit nestihnou, mohou je však řešit žáci pracující rychlejším tempem. Případně je těmto rychlejším žákům zadána slovní úloha na výpočet strany krychle, pokud je známý její objem.

  1. Úvod a organizace …… cca 2 minuty

  2. Opakování určení třetí mocniny zpaměti a za pomocí tabulek (ficaxe) …… cca 8 minut

  3. Opakování určení třetí mocniny záporného čísla, racionálního čísla, počítání se závorkami a bez nich (fixace) .…… cca 7 minut

4. Pokud možno společně se žáky odvození vztahu, že pokud se číslo zvětší/zmenší 10krát (100krát), jeho třetí mocnina se zvětší/zmenší 1 000 krát (1 000 000 000 krát) (expozice) .…… cca 5 minut

5. Vysvětlení postupu řešení typu příkladů na určení přibližné hodnoty třetí mocniny odhadem a s využitím tabulek za pomocí úprav na tři platné číslice a rozkladu na součin (expozice) …… cca 10 minut

6. Procvičování příkladů na určení třetí mocniny odhadem a s využitím tabulek žáky u tabule (fixace) …… zbytek hodiny (cca 13 minut)

Reflexe hodiny:

Žáci poměrně chvályhodně projevovali ochotu se mnou komunikovat a spolupracovat, třída se mi jevila celkově taková nejvíce morálně i pracovně vycvičená, byli ke mně obzvláště hodní, celkově opravdu velice ukáznění, podle mě teda nejhodnější třída, kterou jsem zatím na běžné základní škole na praxi učil. Pokud někomu z žáků chyběl sešit, psal si alespoň zvlášť na papír. Při počítání u tabule sice žáci někdy udělali nějaký překlep nebo se zasekli, snažili se však se mnou komunikovat.

Místy jsem se také snažil individuálně věnovat některým slabším žákům u jejich lavice.

Téma: Počítání s celými čísly – využití vlastností operací a závorek

Třída: 7. B

Hlavní cíl hodiny:

Žák provádí početní operace +, – a · s celými čísly, užívá vlastností operací a závorek.

Dílčí cíle:

1. Žák využívá distributivní zákon při vytýkání celých čísel před závorku, využívá závorek dvou typů (kulaté a hranaté).

2. Žák vyjádří správně slovně zadaný matematický model symbolicky pomocí čísel, operací a závorek.

Témata, do kterých materiál patří