430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora__UCO_430115__Virtualni_hospitace_-_Rozbor_vyucovaci_hodiny
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
obsažen jak typ frontální výuky, tak i typ samostatné práce, byly využity metody různého typu, a to
jak slovní, tak i názorně demonstrační. V rámci slovních metod to byl z monologických slovních
metod výklad a vysvětlování a z dialogických slovních metod to byl rozhovor, dále práce
s videoukázkou a textem. V rámci názorně demonstračních metod to bylo pozorování a projekce
dynamická.
Učitel se prostřednictvím metod snaží žáky aktivizovat, aby nejen celou hodinu poslouchali to, co
sám říká, ale také aby sledovali a poslouchali videoukázku a na jejím základě si dělali poznámky
do svého pracovního listu, který byl jím strukturován. Kromě smyslové aktivity se učitel také snaží
vyvolat u žáků nejen kognitivní, ale i emoční aktivitu. Učitel ke všemu významně dopomáhá
otázkami formulovanými za jistých účelů.
4. K činnostem žáků bych v podstatě konstatoval obdobně to, co již bylo zmíněno v úkolu výše, a to,
že byli do práce zapojováni nejen tím, že poslouchali, co říká vyučující, ale především tím, že
sledovali videoukázku a na jejím základě si dělali poznámky do pracovního listu, tedy
audiovizuálně i manuálně. Do práce se však pak také někteří zapojovali především vyjádřením
svých názorů a pocitů. Žáci byli tedy aktivováni především videoukázkami reklam, úkoly
v pracovních listech vztahující se k těmto videoukázkám, ale také otázkami doprovázeny panem