430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora__UCO_430115__Virtualni_hospitace_-_Rozbor_vyucovaci_hodiny
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Daniel Sikora
(UČO: 430115, Seminární skupina: 02 liché úterý 13:55 – 15:35)
Virtuální hospitace – Rozbor vyučovací hodiny
1. Vyučujícím byl na počátku formulován tento jeden cíl: „Cílem výuky je vést žáky
k odhalování symbolického násilí v mediálním sdělení.“ Tento uvedený cíl není formulován
správně, jde totiž o popis činnosti učitele. Cíl by mohl být formulován lépe například takto: „Žák
postupně odhaluje symbolické násilí v mediálním sdělení.“ Takto formulovaný cíl náleží
k afektivním cílům, neboť souvisí s přesvědčením (postojem, který je uplatněn v oblasti
rozumové).
Formulace psychomotorického cíle, související s oblastí jednání (koordinací smyslů a pohybů), této
vyučovací hodiny by mohla být například tato: „Žák pozoruje reklamy, především ty pouštěné ve
vyučovací hodině, jako sociální vědec, průběhu jejich pozorování se nesměje.“
2. Kognitivní náročnost úkolů a otázek, které žáci měli v hodině řešit, bych zařadil k jedné
z nejvyšších hladin Bloomovy taxonomie výukových cílů, a to ke hladině hodnocení. Žák má
především za úkol na základě daných kritérií a norem hodnotit ukázky reklam pouštěné ve
vyučovací hodině.
3. K činnosti učitele ve výuce bych konstatoval, že při vyučovací hodině (forma hodiny základního
typu, z hlediska normativního) během hromadné výuky (forma z hlediska sociálního), v níž byl