Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




430115-Sikora_Daniel-Daniel_Sikora__UCO_430115__Virtualni_hospitace_-_Rozbor_vyucovaci_hodiny

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (99.06 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Daniel Sikora 

(UČO: 430115, Seminární skupina: 02 liché úterý 13:55 – 15:35) 

Virtuální hospitace – Rozbor vyučovací hodiny 

1.  Vyučujícím  byl  na  počátku  formulován  tento  jeden  cíl:  „Cílem  výuky  je  vést  žáky 

k odhalování  symbolického násilí  v mediálním sdělení.“ Tento uvedený cíl  není formulován 

správně, jde totiž o popis činnosti učitele. Cíl by mohl být formulován lépe například takto: „Žák 

postupně  odhaluje  symbolické  násilí  v mediálním  sdělení.“  Takto  formulovaný  cíl  náleží 

k afektivním  cílům,  neboť  souvisí  s přesvědčením  (postojem,  který  je  uplatněn  v oblasti 

rozumové). 

Formulace psychomotorického cíle, související s oblastí jednání (koordinací smyslů a pohybů), této 

vyučovací hodiny by mohla být například tato: „Žák pozoruje reklamy, především ty pouštěné ve 

vyučovací hodině, jako sociální vědec, průběhu jejich pozorování se nesměje.“ 

2.  Kognitivní  náročnost  úkolů  a  otázek,  které  žáci  měli  v hodině  řešit,  bych  zařadil  k jedné 

z nejvyšších  hladin  Bloomovy  taxonomie  výukových  cílů,  a  to  ke  hladině  hodnocení.  Žák  má 

především  za  úkol  na  základě  daných  kritérií  a  norem  hodnotit  ukázky  reklam  pouštěné  ve 

vyučovací hodině. 

3. K činnosti  učitele  ve  výuce bych  konstatoval, že při vyučovací  hodině (forma hodiny  základního 

typu,  z hlediska  normativního)  během  hromadné  výuky  (forma  z hlediska  sociálního),  v níž  byl 

Témata, do kterých materiál patří