386198-Somogyi_Pavel-portfolio_sk_doc_Hofmanna
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Okruh FYZIKY byl pro žáky nejatraktivnější, což jsme zjistili podle jejich potlesku na závěr.
Vytvářeli si vlastní raketu z PET lahve, která létala opravdu velmi rychle, a proto byla
nejzábavnější pro žáky z celého projektového dne. Další aktivitou bylo měření vitální kapacity
plic, kde si všichni žáci změřili svou kapacitu a následně si ji mohli porovnat ve své skupince a
na závěr ze všemi ostatními spolužáky.
Z okruhu CHEMIE můžeme říct, že žáci měli spoustu aktivit. Některé pokusy z důvodu
bezpečnosti prováděli pouze naše organizátorky pro oblast chemie, ale i spoustu dalších
pokusů si mohli žáci vyzkoušet úplně sami. Žáci vždy pozorně poslouchali a dodržovali
veškeré bezpečností pokyny, které jim byli uděleny. Principy všech pokusů, které žáci viděli
nebo si sami zkoušeli byly srozumitelně vysvětleny.
Z okruhu GEOGRAFIE si žáci odnesli vědomosti z oblasti ropy. Dozvěděli se jaké státy jsou
závislé na dovozu ropy, jak se nazývá ropovod, který přináší ropu do Evropy a spoustu dalších
zajímavostí v této oblasti. Žáci si vytvořili mapu, do které si vyznačili hlavní směry dovozu
ropy, státy závislé na dovozu a také státy nezávislé na dovozu. Mapa obsahovala všechny
zákonitosti jako je nadpis, legenda, měřítko a tiráž (autory).
Na závěr jsme se sešli opět v učebně jako na začátku, kde jsme vyhlásili soutěž o největší
kapacitu plic, kterou vyhrál jeden šikovný žák, který závodně plave. Dále bylo naším úkolem
zhodnotit celý tento projektový den. Naším cílem bylo především nejenom předvedení
různého pojetí na téma POHYB, ale aby si žáci z toho dne i něco málo zapamatovali. Proto
každá skupinka si vylosovala barevný lísteček a podle barvy měli určený okruh (biologie,