Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




386198-Somogyi_Pavel-portfolio_sk_doc_Hofmanna

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Náš projektový den v rámci předmětu didaktiky přírodních věd jsme uskutečnili na  základní 
škole Kotlářská v Brně, kde pro nás připravili příjemné zázemí. Na rozdíl od většiny skupin, 
jsme měli možnost využívat čtyři učebny (fyziky, chemie, hudební výchovy a třídu 8. A) a měli 
tím dostatek prostoru pro naši realizaci. 

Co  se  týče  samotné  realizace  projektu  jsme  začali  úvodní  hodinu  tím,  že  jsme  se  nejprve 
představili, kdo jsme a co tu budeme dělat. Následovala motivace formou přestavení všech 
čtyř  okruhů  (biologie,  fyzika,  chemie,  geografie)  a  vyhlášení  soutěže  o  největší  vitální 
kapacitu  plic.  Po  představení  programu  jsme  žáky  rozdělili  do  čtyř  skupinek,  ve  které  pak 
spolupracovali celý den. Každá skupinka měla za úkol vymyslet si vlastní název a pak jim byl 
rozdán rozvrh hodin, podle kterého se pohybovali po stanovištích.  

Z okruhu  BIOLOGIE  jsme  se  především  naučili  a  upevnili  vědomosti  na  úrovni  8.  ročníku 
v učivu  svalové  soustavy  člověka.  Představili  jsme  si  hlavní  svalové  skupiny,  které  žáci 
přiřazovali  formou  kartiček  s názvy  svalů  k obrázku  člověka,  po  dokončení  aktivity  jsme 
provedli s žáky kontrolu a rozebrali jsme si jejich funkce. Následovaly praktické ukázky, kde si 
sami  žáci  vyzkoušeli  některá  cvičení,  díky  kterým  jsme  zjistili,  jak  na  tom  jejich  svaly  jsou. 
Jestli  jsou  v pořádku  nebo  zkrácené  anebo  jestli  jsou  dobře  posilované  či  naopak  ochablé. 
Poslední aktivitou byla tvorba plakátu, kde si přilepili tabulky se svými výsledky ze cvičení a 
každý  si  obkreslil  nohu,  kde  jsme  jim  popisovali,  jaký  tvar  nohy  mají  např.:  egyptská, 
antická… Splnili jsme výukové cíle, které jsme si pro tuto oblast zvolili. 

Témata, do kterých materiál patří