386198-Somogyi_Pavel-portfolio_sk_doc_Hofmanna
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Náš projektový den v rámci předmětu didaktiky přírodních věd jsme uskutečnili na základní
škole Kotlářská v Brně, kde pro nás připravili příjemné zázemí. Na rozdíl od většiny skupin,
jsme měli možnost využívat čtyři učebny (fyziky, chemie, hudební výchovy a třídu 8. A) a měli
tím dostatek prostoru pro naši realizaci.
Co se týče samotné realizace projektu jsme začali úvodní hodinu tím, že jsme se nejprve
představili, kdo jsme a co tu budeme dělat. Následovala motivace formou přestavení všech
čtyř okruhů (biologie, fyzika, chemie, geografie) a vyhlášení soutěže o největší vitální
kapacitu plic. Po představení programu jsme žáky rozdělili do čtyř skupinek, ve které pak
spolupracovali celý den. Každá skupinka měla za úkol vymyslet si vlastní název a pak jim byl
rozdán rozvrh hodin, podle kterého se pohybovali po stanovištích.
Z okruhu BIOLOGIE jsme se především naučili a upevnili vědomosti na úrovni 8. ročníku
v učivu svalové soustavy člověka. Představili jsme si hlavní svalové skupiny, které žáci
přiřazovali formou kartiček s názvy svalů k obrázku člověka, po dokončení aktivity jsme
provedli s žáky kontrolu a rozebrali jsme si jejich funkce. Následovaly praktické ukázky, kde si
sami žáci vyzkoušeli některá cvičení, díky kterým jsme zjistili, jak na tom jejich svaly jsou.
Jestli jsou v pořádku nebo zkrácené anebo jestli jsou dobře posilované či naopak ochablé.
Poslední aktivitou byla tvorba plakátu, kde si přilepili tabulky se svými výsledky ze cvičení a
každý si obkreslil nohu, kde jsme jim popisovali, jaký tvar nohy mají např.: egyptská,
antická… Splnili jsme výukové cíle, které jsme si pro tuto oblast zvolili.