Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Unit 5 KEY

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.12 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

music, sports, arts, academic disciplines such as languages, mathematics 

SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy – D/English for Teachers – D 

  2 

SS 2017 
 
SPEAKING  
5 Discussion. 1 Consider the following situations: 

  having a student with special needs (e.g. dyslexia) in your class    having an exceptionally gifted/talented student in your class   having a student with a behavioural disorder (e.g. ADHD) in your class 

2 Number them 1, 2 and 3 from the “easiest” to the most challenging.  
 

3 Exchange your views with a partner and explain why you numbered the situations the way you did. 

What does it involve to have such a student in the class? 
 
6 Discuss the following questions. 

  How can profound giftedness affect human personality and/or behaviour?  

  Have you ever had a gifted classmate/student?  

  What area(s) do they/did they excel in?  

  What is/was their school experience like?   

 
READING  

7 Learning approaches. Match the following learning approaches to their descriptions. 1 Cooperative learning approach 
2 Project-based approach                                                         
3 Problem-based approach 
a Project-based approach                                                         Teachers facilitate learning through projects which might require students to analyse data, and to process and 
present the information found in various ways, such as posters, books, collages, etc. With independent work, 

Témata, do kterých materiál patří