Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ped.-Psych.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.62 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Syndrom vyhoření: 1. fáze – nadšení, 2. fáze – stagnace (počátky pocitů obtěžování žáky), 3. fáze – frustrace (zklamání), 4. fáze – apatie až nepřátelství mezi žákem a učitelem, 5. fáze – vlastní syndrom vyhoření, vyčerpání emoční, volní, intelektuální

Kdo napsal nejnovější knížku o pedagogické psychologii? Jiří Mareš

Jak se nazývá hodnocení za dlouhodobější čas? sumativní

Porovnej klima a kulturu školy: Klima = vychází z kvantitativních postupů a metod, zdůrazněn subjektivní aspekt, zahrnuje ustálené způsoby vnímání, prožívání, hodnocení a reagování všech aktérů školy na to, co se ve škole odehrává, co si o škole myslí a jak se cítí v naší škole a výuce, jak reagují na osoby v ní, na děje co se v ní odehrávají

Kultura = kvalitativní přístup, trvalá součást chodu školy, je produktem žité historie školy jakožto specifického sociálního prostředí, je utvářena všemi aktéry školního života a představuje jejich společné hodnoty, postoje, představy, normy, přesvědčení … (Pražská skupina školní etnografie) jak se škola prezentuje

Co je dlouhodobé? atmosféra x klima x prostředí

Vnější determinanty stylů učení:

učitel sám (jeho osobnostní zvláštnosti, vyučovací styl, styl učení, pojetí výuky)

podmínky pro žákovo učení (místo, čas, pomůcky)

sociální situace (sám-společně, spolupráce-soupeření)

koncepce výuky (tradiční, alternativní)

učivo (volitelnost, relevantnost, operační struktura úloh)

způsob zkoušení a hodnocení

Co je za typ učení Thorndike a jeho hladová kočka? učení pokusem a omylem, při opakování se počet neúspěšných pokusů snižuje, vzniká spoj mezi stimulem a reakcí

Jak se vůči kolegům a žákům projevuje učitel který má burnout syndrom? poruchy paměti a soustředění, tendence k návyku na alkohol, nezájem o práci, stereotypní vyučování, snaží se přežít, bez emocí, bez tvořivosti, iniciativy, objevují se u něj somatické potíže (pocení), není schopen se uvolnit

Vymyslete otázku, která by mohla být v testu a týká se problematiky výchovy?

Vymyslete středně těžkou otázku, která by mohla být v testu a týká se procesů učení?

Jaký styl výchovy měl Pavlov? učení signálům, klasické podmiňování (nepodmíněný stimul – nepodmíněná reakce, podmíněný stimul – podmíněná reakce)

V které on-line encyklopedii můžeme najít dobrou informaci o pedagogice? www.ceskaskola.cz, www.jlukas.cz, www.nadani.cz, www.rvp.cz

Charakterizuj povrchový styl učení: žáky, kteří se učí tímto způsobem, učení nebaví, učí se, protože musí a protože chtějí mít učení brzo za sebou a text se snaží naučit nazpaměť, výsledkem takového učení je malé či žádné porozumění učivu a to, co se žáci naučí, zanedlouho zapomínají

Charakterizuj hloubkový styl učení: motivací žáků je zájem o něco nového, učení je baví a mají o něj zájem z vlastního popudu, dané učivo se snaží pochopit a porozumět mu, probíranou látku si dobře pamatují

Témata, do kterých materiál patří