Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ped.-Psych.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.62 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Průběžné hodnocení žáků má efekt: autoregulační, rozvojový, formativní, sumativní

Jaké sociální faktory ovlivňují žákův prospěch, učení, zvládání školní zátěže? učit se sám/s kamarády, variovat sociální podmínky podle situace, dosažitelnost autority při učení, spolupráce/soupeření

  • špatná kulturní a výchovná úroveň rodiny (parentogenie), nedostatky ve výchovně vzdělávacím procesu, nedostatečná vnější motivace a stimulace (didaktogenie, pedagogogenie)

  • vnější motivace (učitel, rodiče), schopnost obhájit vlastní názor

Napiš tři faktory, které usnadní vyřešení žákova špatného prospívání: hloubkový přístup k učení, odměny, schémata, mentální/pojmové jevy

Napiš tři faktory, které znesnadní vyřešení žákova špatného prospívání, co mu brání ve školním úspěchu: negativní zkušenosti se školou, odpor k učení, memorování, neužitečnost učiva, nemůže se učit po svém, ani diskutovat se spolužáky, motivace

Kdo je autorem modelu devíti polí? Čáp

Napiš jeden příklad skrytého kurikula: to může být „zákulisí“ práce s kurikulem, který potřebuje znát např. nováček (ať už student nebo začínající učitel), aby „obstál“ na fakultě a také, aby věděl, které nástrahy na něj čekají a jak je má zvládnout, jak opisovat u tohoto učitele

Co nepatří do vnější motivace? žákovo zaujetí učivem

Seřaď fáze cibule od obecného: bazální charakteristiky osobnosti, vrstva zpracování informací, sociální interakce žáka, žákovy preference ve výuce, (výuková motivace)

Gagné a jeho osm typů učení a pět typů naučených dovedností: 1. učení signálům, 2. S – R učení, 3. řetězení, 4. verbální asociace, 5. mnohonásobná diskriminace, 6. učení pojmům, 7, učení principům, 8. řešení problémů

Stádia kognitivního vývoje podle Jeana Piageta: senzomotorické, předoperační (18 měsíců -7let), konkrétní operace (7 – 12 let), formální operace (12 – výše)

  • úroveň poznání je výsledkem předchozího vývoje

Dítě má myšlení v mladším školním věku: konkrétní myšlenkové operace

Skinnerovi myši – experimenty s odměnami a tresty: posilování reakce, operantní podmiňování

Co je to nálepkování: labeling = neodborné a subjektivistické štítkování a nálepkování osobnosti dětí i dospělých (např. lenoch, rváč, sociál, zbohatlík), které často stigmatizuje postižené jedince a může v některých případech vést i k rozvoji nálepkovaného závadového nebo poruchového chování a prožívání

Co nepatří do mimointelektuálních dovedností? verbální nadání a matematické nadání

Jmenuj dva odborné časopisy: Pedagogická revue, e-Padagogium, Orbis Scholae, Pedagogická orientace, Pedagogický časopis, P-magazín, Komenský

Čeho se týká revize Bloomovy taxonomie cílů učení a vyučování? zapamatování, porozumění, aplikace, analýza, syntéza, hodnocení, tvoření; učení - metafora stromu

Témata, do kterých materiál patří