Ped.-Psych.
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Druhy učení: elementární, komplexní, sociální
Výsledek učení: vědomosti, dovednosti, návyky a vlastnosti
Jak se nazývá hodnocení žáka? evaluace
Druhy učení: podmiňováním, percepčně - motorické, verbální, pojmové, učení se metodou řešení problému, sociální a kombinované
Pedagogická psychologie je věda o psychologických zákonitostech výchovně – vzdělávacího procesu ve škole i v mimoškolních zařízeních.
Sociometrie – Morené
Dimenze výchovných stylů: Eysenck, Devět polí: Čáp, (Lewin)
Které z následujících aspektů školní docházky patří do oblasti kurikula?
jak zvládnout obsah učiva
Jaké nakladatelství…? Akademické nakladatelství CERM
Jízda na kole je: senzomotorická Rozlišování výšky a barvy tónů: senzorická dovednost
Styly učení: vyvíjí se a vrozené spíše nejsou, je to náhoda
Jakým způsobem můžeme zjišťovat styly učení u žáků? pozorování průběhu žákova učení, analýza žákovských produktů, dotazníky a posuzovací škály
Jméno autora české metody pro diagnostiku výchovných stylů: Čáp
Transmisivní výuka = jak se učí průměrný žák
Operantní podmiňování: Watson (behaviorismus), Thorndike – kočka, Skinner
Celostní (gestalt) psychologie – zaměřena na vnímání – Köhler (pokus se šimpanzem a banánem) – podstatou „vzhled“ do situace: „aha“ moment
Bloom – cíle učení: kognitivní, afektivní, psychomotorické; učení – metafora stromu