Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ped.-Psych.

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.62 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Který zahraniční výzkum se zabýval výchovou? action research, EBP – evidence - based practise

Jaké jsou důsledky špatného klimatu ve třídě? nechuť chození do školy, agresivita, špatné výsledky, pomočování (v mladším školním věku), žaludeční nevolnosti

Co vyjadřuje věta „To je náhoda, že to tak napsal.“ negativní očekávání učitele, od žáka čeká špatný výsledek

Co to je, když žák očekává pokaždé horší známku, než dostane? nízká aspirace

Co to je, když žák očekává pokaždé lepší známku, než dostane? vysoká aspirace

Popiš fáze logického myšlení dle Piageta:

V 1. období - motorická aktivita, vnímání a experimentování. Dítě hledá nové prostředky: vymýšlí nové postupy. Ve 2. období – řeč, tvoření představ a jednodušší myšlení. Učí se, že slovo symbol je oddělitelný od toho co zastupuje, je egocentrické. V 3. období konkrétních operací Piaget zdůrazňuje, že důležitými procesy jsou právě logické myšlení a operování s abstraktními pojmy. Dítě počítá, chápe vztahy a přemýšlí o nich. Schopno pochopit identitu. Ve 4. období jsou důležitými procesy abstraktní, formálně logické operace. Dítě je schopno přemýšlet o abstraktních vztazích, o budoucnosti. Používá a chápe – „jestliže, pak“. Dítě umí pracovat oběma směry – přímo i vratně.

Kdo rozděluje styly autoritativní, liberální, demokratický? Lewin

Koho nepovažujeme za jednoho z hlavních psychologů, kteří se zasadili o pedagogickou psychologii? Binet x Bloom x Piaget x Freud

Co je důvěryhodný internetový zdroj: EBRARY

Jak bys necharakterizovala nadané dítě: opravuje výklad učitele x pracuje samo x vymýšlí nová řešení x chce starší

Do klimatu školy obvykle nepočítáme vztahy mezi: učiteli x učiteli a žáky x učiteli a vedením x sociálními partnery

Z charakteristik stylu učení vyber, co neplatí? je vrozený a nelze měnit

Jakou diagnózu má asi žák, který zapomíná pomůcky, nedokončuje úkoly a ke konci hodiny ztrácí koncentraci?

ADD x ADHD x dyspraxie

Popiš diagnostické metody PP? Pozorování – sledujeme člověka a jeho projevy bez záměrného zásahu psychologa (pozorujeme žáka při počítání mat. úlohy), Experiment – záměrně zasahujeme, uspořádáme podmínky a vlivy na zkoumanou osobu nebo skupinu tak, abychom mohli lépe zjistit to, co se snažíme zkoumat, umožňuje ověřovat hypotézy, budovat teorie, Analýza slovních projevů člověka – Rozhovor nebo Dotazníky – údaje závislé na subjektu, Rozbor výsledků činnosti – podle vypracování úlohy se usuzuje na žákovy schopnosti a dovednosti, ale i na jeho zájem či nezájem o obor, na jeho vytrvalost… Posuzování a měření, Projektivní techniky atd.

Zakladatelé PP: Herbart, Pestalozzi, Komenský, Binet, James, Piaget, …

Sociální klima: pokouší se postihnout individuálně – emotivní i sociální rozměr institucionálního vzdělávání (kurikulum, skryté), jedná se o jevy dlouhodobé (typické pro danou školu několik let)

Témata, do kterých materiál patří