Ped.-Psych.
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Který zahraniční výzkum se zabýval výchovou? action research, EBP – evidence - based practise
Jaké jsou důsledky špatného klimatu ve třídě? nechuť chození do školy, agresivita, špatné výsledky, pomočování (v mladším školním věku), žaludeční nevolnosti
Co vyjadřuje věta „To je náhoda, že to tak napsal.“ negativní očekávání učitele, od žáka čeká špatný výsledek
Co to je, když žák očekává pokaždé horší známku, než dostane? nízká aspirace
Co to je, když žák očekává pokaždé lepší známku, než dostane? vysoká aspirace
Popiš fáze logického myšlení dle Piageta:
V 1. období - motorická aktivita, vnímání a experimentování. Dítě hledá nové prostředky: vymýšlí nové postupy. Ve 2. období – řeč, tvoření představ a jednodušší myšlení. Učí se, že slovo symbol je oddělitelný od toho co zastupuje, je egocentrické. V 3. období konkrétních operací Piaget zdůrazňuje, že důležitými procesy jsou právě logické myšlení a operování s abstraktními pojmy. Dítě počítá, chápe vztahy a přemýšlí o nich. Schopno pochopit identitu. Ve 4. období jsou důležitými procesy abstraktní, formálně logické operace. Dítě je schopno přemýšlet o abstraktních vztazích, o budoucnosti. Používá a chápe – „jestliže, pak“. Dítě umí pracovat oběma směry – přímo i vratně.
Kdo rozděluje styly autoritativní, liberální, demokratický? Lewin
Koho nepovažujeme za jednoho z hlavních psychologů, kteří se zasadili o pedagogickou psychologii? Binet x Bloom x Piaget x Freud
Co je důvěryhodný internetový zdroj: EBRARY
Jak bys necharakterizovala nadané dítě: opravuje výklad učitele x pracuje samo x vymýšlí nová řešení x chce starší
Do klimatu školy obvykle nepočítáme vztahy mezi: učiteli x učiteli a žáky x učiteli a vedením x sociálními partnery
Z charakteristik stylu učení vyber, co neplatí? je vrozený a nelze měnit
Jakou diagnózu má asi žák, který zapomíná pomůcky, nedokončuje úkoly a ke konci hodiny ztrácí koncentraci?
ADD x ADHD x dyspraxie
Popiš diagnostické metody PP? Pozorování – sledujeme člověka a jeho projevy bez záměrného zásahu psychologa (pozorujeme žáka při počítání mat. úlohy), Experiment – záměrně zasahujeme, uspořádáme podmínky a vlivy na zkoumanou osobu nebo skupinu tak, abychom mohli lépe zjistit to, co se snažíme zkoumat, umožňuje ověřovat hypotézy, budovat teorie, Analýza slovních projevů člověka – Rozhovor nebo Dotazníky – údaje závislé na subjektu, Rozbor výsledků činnosti – podle vypracování úlohy se usuzuje na žákovy schopnosti a dovednosti, ale i na jeho zájem či nezájem o obor, na jeho vytrvalost… Posuzování a měření, Projektivní techniky atd.
Zakladatelé PP: Herbart, Pestalozzi, Komenský, Binet, James, Piaget, …
Sociální klima: pokouší se postihnout individuálně – emotivní i sociální rozměr institucionálního vzdělávání (kurikulum, skryté), jedná se o jevy dlouhodobé (typické pro danou školu několik let)