Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




4. Globalizace, amerikanizace, evropeizace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (15.55 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Mcdonaldizace

Mcdonaldizace je znamý fenomén, pojmenovaný po proslulém fastfoodovém řetězci Mcdonald’s. Mcdonald’s byl založen v Americe v roce 1940 a nyní má kolem 3700 restaurací po celém světě. Mcdonaldizace není termín spojený jen s Mcdonaldem, ale spočívá v tom, jak se jeho úspěchem inspirovali různá odvětví a převzali jeho metody. V čem tedy spočívá úspěch Mcdonaldu? Za prvé je velice efektivní. Rychloobslužná restaurace dokáže rychle uspokojit jednu ze základních potřeb lidí za velmi krátký čas, což je především v dnešní uspěchané době velmi žádoucí. Dále pak nabízí slušnou porci za relativně málo peněz a lidé si také uvědomují důležitost času. Ví, že pokud zajdou do Mcdonaldu nebo podobného řetězce, nají se rychle. A v poslední řadě je důležitou vlastností předvídatelnost. Lidé mají jistotu, že pokud si koupí Bigmac v New Yorku a v Pekingu, dostanou téměř totožný produkt. Mcdonaldizace je vpodstatě rozšíření Weberovy teorie racionalizace.

Témata, do kterých materiál patří