Vypracované otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ústavní stížnosti, a který se tím pádem jeví jako protiústavní
Řízení o stížnosti se přeruší, dokud se nevyřeší ústavnost právnost zákona
o
Obecný soud (čl. 95 Ú)
Když při své rozhodovací činnosti došel k závěru, že zákon, který by měl být
při řešení dané věci použit je protiústavní
Při pokračování v řízení je již vázán na výsledek projednání zákona ÚS
o
Ten, který podal ústavní stížnost
Návrh na zrušení spojuje stěžovatel se svou ústavní stížností
Návrh na zrušení bude projednáván, i když se ústavní stížnost shledá
neopodstatněnou
-
Navrhovatelé zrušení jiného právního předpisu
o
Vláda – Ne jednotliví ministři (kromě ministra vnitra)
o
Skupina nejméně 25 poslanců nebo skupina nejméně 10 senátorů – stejné podmínky
jako u návrhu na zrušení zákona
o
Senát Ústavního soudu v souvislosti s rozhodováním o ústavní stížnosti – stejné
podmínky jako v případě zákona
o
plénum Ústavního soudu v souvislosti s rozhodováním o ústavní stížnosti – stejné
podmínky jako v případě zákona
o
ten, kdo podal ústavní stížnost – stejné podmínky jako v případě zákona
o
zastupitelstvo vyššího územního samosprávného celku (kraje) – na zrušení obecně
závazných vyhlášek vydané obcí v její samostatné působnosti
o
Veřejný ochránce práv
o
Ministr vnitra – na zrušení právního předpisu kraje, hlavního města Prahy a nařízení
okresního úřadu
-
Návrh je nepřípustný když
o
§35 ZÚS – se týká věci, o které ÚS již rozhodl, když v téže věci už jedná a v dalších